The influence of television on people’s life and behavior is great. Things have been absolutely different before this electronic appliance entered everyone’s homes. Today, it is an integral part of our lives. However, computers and Internet gradually displace TV sets. People have started watching all TV shows, soap operas, movies and news reports online.
On average, they spend over 26 hours a week watching TV. It is not only a source of entertainment, but also of information and education. Many people are against this tool. They say that TV brings too much violence, irrelevant and unnecessary information into their homes. There is no doubt that TV is a convenient device and comparatively cheap pleasure. For example, for a family of 4 it is cheaper to stay at home overnight and watch a funny show or a football match, than to go out to the cinema or sports bar.
But this is where danger lies. TV viewers become extremely passive. They move less, gaining excessive weight, eyesight and back problems. Moreover, they become passive absorbers of information. They have no choice, they just accept what they see and hear, while the information can be fictional or fabricated.
Объяснение:
Хз, правельный перевод или нет! СОР
Влияние телевидения на жизнь и поведение людей велико. До появления этого электронного прибора во всех домах все было иначе. Сегодня это неотъемлемая часть нашей жизни. Однако компьютеры и Интернет постепенно вытесняют телевизор. Люди стали смотреть все телепередачи, сериалы, фильмы и репортажи новостей в Интернете.
В среднем, они тратят более 26 часов в неделю на телевидение. Это не только источник развлечений, но также информации и образования. Многие люди против этого прибора. Они говорят, что телевидение привносит в их дома слишком много насилия, ненужной и недостоверной информации. Нет никаких сомнений, что телевидение является удобным устройством и сравнительно дешевым удовольствием. Например, для семьи из 4 человек дешевле провести вечер дома за просмотром веселого шоу или футбольного матча, чем пойти в кино или спорт-бар.
The influence of television on people’s life and behavior is great. Things have been absolutely different before this electronic appliance entered everyone’s homes. Today, it is an integral part of our lives. However, computers and Internet gradually displace TV sets. People have started watching all TV shows, soap operas, movies and news reports online.
On average, they spend over 26 hours a week watching TV. It is not only a source of entertainment, but also of information and education. Many people are against this tool. They say that TV brings too much violence, irrelevant and unnecessary information into their homes. There is no doubt that TV is a convenient device and comparatively cheap pleasure. For example, for a family of 4 it is cheaper to stay at home overnight and watch a funny show or a football match, than to go out to the cinema or sports bar.
But this is where danger lies. TV viewers become extremely passive. They move less, gaining excessive weight, eyesight and back problems. Moreover, they become passive absorbers of information. They have no choice, they just accept what they see and hear, while the information can be fictional or fabricated.
Объяснение:
Хз, правельный перевод или нет! СОР
Влияние телевидения на жизнь и поведение людей велико. До появления этого электронного прибора во всех домах все было иначе. Сегодня это неотъемлемая часть нашей жизни. Однако компьютеры и Интернет постепенно вытесняют телевизор. Люди стали смотреть все телепередачи, сериалы, фильмы и репортажи новостей в Интернете.
В среднем, они тратят более 26 часов в неделю на телевидение. Это не только источник развлечений, но также информации и образования. Многие люди против этого прибора. Они говорят, что телевидение привносит в их дома слишком много насилия, ненужной и недостоверной информации. Нет никаких сомнений, что телевидение является удобным устройством и сравнительно дешевым удовольствием. Например, для семьи из 4 человек дешевле провести вечер дома за просмотром веселого шоу или футбольного матча, чем пойти в кино или спорт-бар.