По i. перепишите предложения и переведите их на язык, обращая внимание на разные значения глагола to be. 1. the track is the basic feature of a railway. 2. the place of the driver will be on the higher platform. 3. the development of railways was closely connected with bridge building. 4. some terminals in moscow are to be rebuilt in the near future. ii. перепишите предложения и переведите их на язык, обращая внимание на разные значения глагола to have. 1. the long distance train will have to change the locomotive several times during its run. 2. the first tracks had no ballast. 3. architects have done some very good work in designing new houses. 4. man had to learn to obtain electric power directly from the sun. iii. перепишите следующие предложения. определите по грамматическим признакам, какой частью речи являются слова, оформленные окончанием -s, и какую функцию это окончание выполняет, т.е. служит ли оно: а) показателем 3-го лица единственного числа глаголов в present indefinite; б) признаком множественного числа имени существительного; в) показателем притяжательного падежа имени существительного. 1. the chita region covers a large area in eastern siberia. 2. the territory of our region makes up more than 2% of the total country’s territory. 3. the chita region is a country of contrasts. iv. перепишите и переведите на язык предложения, содержащие разные степени сравнения. 1. one of the most interesting railroad bridges is the twelve-mile trestle across the great salt lake. 2. the higher the voltage the less energy is lost. 3. your translation is better than mine. 4. the simplest and the oldest type of bridge is the beam bridge.