Перевести в переводчиках не правильно переводит
when a bicyclist wants to race on a level track, he gears up his drive wheel
with a larger sprocket, so that one revolution of the crank takes him further. yet
if he takes his wheel, with this large sprocket on the pedal shaft, out on the road
where there are hills, he must get off and walk, or exert an extra lot of power.
the same principle applies to the automobile. for this reason the
automobile is provided with four or five changes of gears. these gears are
contained in a gearbox usually placed at the back of the clutch.
the principle, upon which all change-speed gears work, is the fact that
when two gear-wheels or spur-gears are meshed together, the larger wheel
turns more slowly than the smaller.
in the gear-box there are two shafts — the upper one coming from the
engine through the clutch, and the lower one continuing to the back axle.
each shaft is fitted with four or five gear wheels of different size.
those on the upper shaft are fixed to the shaft itself, but those on the lower
shaft are able to slide on a keyway, to right and left along the shaft. the lower
shaft is square so the sleeve of the gear wheels can slide backward and
forward, but they cannot revolve independently of the lower shaft.
in order to vary the speed of the car, it is only necessary to slide the gear
wheels along the lower shaft until the correct two gears come into mesh to
form the gearing required.
когда велосипедист хочет мчаться по ровной дорожке, он готовит свое ведущее колесо
с большей звездочкой, так что один оборот кривошипа ведет его дальше. все же
если он садится за руль, с этой большой звездочкой на валу педали, на дороге
там, где есть холмы, он должен выйти и идти пешком или приложить дополнительную силу.
тот же принцип применим к автомобилю. по этой причине
автомобиль снабжен четырьмя или пятью сменами передач. эти шестерни
содержащиеся в коробке передач обычно размещаются в задней части сцепления.
принцип, на котором работают все переключатели, заключается в том, что
когда два зубчатых колеса или цилиндрических зубчатых колеса сцеплены друг с другом, колесо большего размера
поворачивается медленнее, чем меньше.
в коробке передач есть два вала - верхний от
двигатель через сцепление, а нижний продолжается до задней оси.
каждый вал оснащен четырьмя или пятью шестернями разного размера.
те, что на верхнем валу, прикреплены к самому валу, но те, что на нижнем
валы могут скользить по шпоночным пазам, вправо и влево вдоль вала. нижний
вал квадратный, поэтому втулка зубчатых колес может скользить назад и
вперед, но они не могут вращаться независимо от нижнего вала.
для того, чтобы варьировать скорость автомобиля, нужно только сдвинуть передачу
колеса вдоль нижнего вала, пока правильные две шестерни не войдут в зацепление с
сформировать необходимую передачу.