1.Формаць жерунзиул вербелор: а вени, а визита, а кэлэтори, а чити, а скрие, а ынтылни, а мерже, а ажунже, а адмира, а фи.
2.Традучець ын лимба молдовеняскэ:
Это моя сестра. Те учителя
Это мой друг. Эти мальчики.
Те ученицы, Те цветы.
3.Скриець аджективеле ла граделе де компарацие индикате:
Ярна есте … (фриг – градул компаратив) декыт тоамна. Вара есте … (маре – градул суперлатив) арщицэ. Диминяца е … (рече – градул компаратив) декыт зиуа. Тоамна есте … ( мултиколор – градул позитив).
4.Групаць субстантивеле де май жос ын трей колонице :
маскулине феминине неутре
о масэ, ун елев, ун таблоу, ун календар, о библиотекэ, о шкоалэ, ун кынтек, ун тракторист, о карте, ун кает, ун музеу, ун ынвэцэтор, о колегэ.
5.Скриець субстантивеле де май жос ку артикол хотэрыт ши нехотэрыт ла нумэрул сингулар ши плурал: ан, филм, банкэ, страдэ, сат, ынвэцэтоаре, ток.
6.Скриець вербеле ла перфектул компус:
Се трезеште рэмурика,
Се трезеште соареле,
Принтр-о разэ пэсэрика,
Ворбеште ку соареле.
7.Дескидець парантезеле:
Приетена (мне, а дэруи) о карте. Ынвэцэторул (им, а повести) лекция. (Тебе, а плаче) музика. (Вам, а плаче) текстул.
8.Скриець ын локул пунктелор препозицииле нечесаре:
а) … кэрць афлэм лукрурь интересанте.
б) Читиря … масэ е ун лукру минунат.
в) О одае … кэрць, е ка пэмынтул … соаре.
9.Конжугаць вербул “а ынвэца” ла тимпул презент, трекут ши виитор.
10.Скриець пентру фиекаре субстантив кыте трей аджективе ши алкэтуиць ку еле пропозиций: скриитор, креацие, карте.