Ласяня падрасло, падужэла, пачула, што ў яго залячылася рана — спачатку зацягнулася цвёрдаю, тоўстаю, бураю ад кры-ві нарасцю, а пасля гэта нарасць пачала сушэць, свярбець і ад-лушчвацца ды абвісаць.
У падпаветцы — на ахапку сена — яно спала ноччу, а днём гуляла па двары, пазнаёмілася з усімі яго насельнікамі. Па-любіла шчыра гаспадара, мірна ўжылася з крышку страгава-таю гаспадыняю, падружылася з таварыскім сабакам, са сва-вольнікам-цялём, амаль равеснікам, з якім гойсала па двары; з катом, з курамі — драбнатой — яму было нецікава... 3 вялі-кай — амаль з ласіху — каровай адразу ж ніякага сяброўства
не выйшла...
Найболын ласяня пасябравала з гаспадаровымі дзецьмі — з хлопчыкам і дзяўчынкаю. 3 імі яно і дурэла, бегала па два-ры, брала з іхніх рук смачны хлеб, салодкія цукеркі і пернікі, ад іх яно атрымала смешную, нават дураслівую мянушку — Губаты.
Прыдумаў гэта хлопчык. Усё дзівіўся, што ў ласяняці такая гарбатая морда, абвіслая верхняя губа, а пасляі выдумаў: «Гу-баты!»
Спачатку называлі так дзеці, а пасля пачалі гэтак падклі-каць і сталыя.
У адзін з апошніх летніх дзён, у яшчэ раннюю, сівую ад ту-ману раніцу, да якой яго рана стала цвёрдай, зарубцавалася, хоць так і не зарасла шэрсцю, чамусьці прынёс яму вядро з пойлам не босы, яшчэ заспаны хлопчык, а сам гаспадар.
— Ну што, Губаты? Стаў ты ўжо дужы, здаровенькі, то ідзі ў свой дом і жыві, дзе ўсе твае сваякі жывуць... Ідзі да свайго, а пра нас забудзь...
Ляснік замахаў рукамі — і Губаты, зусім не спалохаўшыся, а дурасліва і як дражнячыся, падскочыў, брыкнуў заднімі на-гамі і гайсануў далей, імгненна п'янеючы ад вялікай прасто-ры, бегу, душой адчуваючы, як яму ўсяго гэтага дасюль не ха-пала.
За выганам пачаўся адразу малады лес, які знаёма пахнуў зеленню, смалой, расою, — і ў душы Губатага нешта як варух-нулася, захацелася бегчы, і ён, ужо нічога не помнячы, не азіраючыся, мінуў маладняк і памчаў у глыб лесу. Стары са-соннік яшчэ болей завабіў нечым невядомым, родным, мілым, што ён адчуў такое вялікае шчасце, якое, здаецца, не толькі поўніла грудзі, але і ахмяляла зусім...
... Ап'яненне воляй прайшло, і ён адчуў, што шмат чаго тут не ведае, а вось леснікоў двор знае ўжо да драбніц...
I тут ён пачуў, што яго жаласна кліча хлопчык: «Губаты, дзе ты, Губаты?» Ён зразумеў, што далёка адбегся, пакінуў сваіх сяброў. Падумаў так і затрусіў назад.
Губаты, Губаты! — радасна закрычаў хлопчык і хутка-хутка пабег насустрач. Ты маніў нам... — папракнуў хлопчык бацьку, калі той паволі падышоў сюды. — Губаты не ўцёк сам, а ты яго вы-пусціў. Як выпусціў бусла, зайчыкаў, дзікіх парасят... Але Гу-батага мы не адпусцім, ён будзе жыць у нас... Я яго буду кар-міць... I я буду... — паўтарыла за ім дзяўчынка, гэтаксама з па-прокам пазіраючы на маўклівага, як вінаватага, бацьку сваімі вялікімі вачамі, поўнымі слёз... — Добра вы робіце, дзеці, і нядобра... — нарэшце азваўся ён. — Хораша і люба, што гледзіце так Губатага, але блага, што трымаеце. Ён звер і павінен жыць у лесе. Там яго дом... Пас-цель, яда, воля Цяжкабывае дзікаму зверу, калі ягозалішне прыручаць людзі... Гора бывае, бяда... Я ж ведаю...
Генрих Данилович "губатый" - это повесть-сказка, написанная украинским писателем Василем Сухомлинским. Герой повести - мальчик Генрих, которого издеваются одноклассники из-за его длинных ушей. Они называют его "губатый" и издеваются над ним, не приглашают в игры, спорят и соревнуются о том, кто из них лучше. Генрих очень страдает от этого и даже пытается скрывать свои уши под большой шапкой.
Ваш вопрос состоит в том, чтобы я дал краткое содержание этой повести.
Ключевой момент повести заключается в том, что появляется новый учитель. Он замечает, что Генрих тихо сидит в углу и не участвует в шумных играх. Учитель решает выступить в роли посредника и разрешить конфликт между Генрихом и его одноклассниками.
Сперва он рассказывает классу о том, что у каждого ребенка есть свои особенности и всех нужно уважать. Учитель говорит, что у Генриха длинные уши, но это не значит, что он хуже или лучше других. Главное - это быть добрым и уметь дружить друг с другом.
Затем учитель предлагает классу провести эксперимент: каждый ребенок должен поиграть вместе с Генрихом и узнать его лучше. Он просит всех рассказать, что они узнали о Генрихе и какие положительные качества у него есть.
Одноклассники начинают играть с Генрихом и замечают, что он очень добрый и веселый. Они видят, что Генрих умеет играть на музыкальных инструментах, рисовать и владеет многими интересными знаниями. Мало-помалу мнение о Генрихе меняется, его стали приглашать в игры, а кличка "губатый" уже не звучит с издевками.
В результате эксперимента, дети узнали, что внешность не является главным, а все люди уникальны и имеют свои таланты и интересы. Учитель помог Генриху преодолеть трудности, построить новые дружеские отношения и выступить с музыкальным номером на школьном концерте.
Итак, Генрих Данилович "губатый" - это повесть о мальчике, которого издеваются из-за его длинных ушей. Новый учитель дает классу урок толерантности и уважения к различиям между людьми. Он помогает Генриху преодолеть сложности, улучшить отношения с одноклассниками и найти свое место в коллективе.
У падпаветцы — на ахапку сена — яно спала ноччу, а днём гуляла па двары, пазнаёмілася з усімі яго насельнікамі. Па-любіла шчыра гаспадара, мірна ўжылася з крышку страгава-таю гаспадыняю, падружылася з таварыскім сабакам, са сва-вольнікам-цялём, амаль равеснікам, з якім гойсала па двары; з катом, з курамі — драбнатой — яму было нецікава... 3 вялі-кай — амаль з ласіху — каровай адразу ж ніякага сяброўства
не выйшла...
Найболын ласяня пасябравала з гаспадаровымі дзецьмі — з хлопчыкам і дзяўчынкаю. 3 імі яно і дурэла, бегала па два-ры, брала з іхніх рук смачны хлеб, салодкія цукеркі і пернікі, ад іх яно атрымала смешную, нават дураслівую мянушку — Губаты.
Прыдумаў гэта хлопчык. Усё дзівіўся, што ў ласяняці такая гарбатая морда, абвіслая верхняя губа, а пасляі выдумаў: «Гу-баты!»
Спачатку называлі так дзеці, а пасля пачалі гэтак падклі-каць і сталыя.
У адзін з апошніх летніх дзён, у яшчэ раннюю, сівую ад ту-ману раніцу, да якой яго рана стала цвёрдай, зарубцавалася, хоць так і не зарасла шэрсцю, чамусьці прынёс яму вядро з пойлам не босы, яшчэ заспаны хлопчык, а сам гаспадар.
— Ну што, Губаты? Стаў ты ўжо дужы, здаровенькі, то ідзі ў свой дом і жыві, дзе ўсе твае сваякі жывуць... Ідзі да свайго, а пра нас забудзь...
Ляснік замахаў рукамі — і Губаты, зусім не спалохаўшыся, а дурасліва і як дражнячыся, падскочыў, брыкнуў заднімі на-гамі і гайсануў далей, імгненна п'янеючы ад вялікай прасто-ры, бегу, душой адчуваючы, як яму ўсяго гэтага дасюль не ха-пала.
За выганам пачаўся адразу малады лес, які знаёма пахнуў зеленню, смалой, расою, — і ў душы Губатага нешта як варух-нулася, захацелася бегчы, і ён, ужо нічога не помнячы, не азіраючыся, мінуў маладняк і памчаў у глыб лесу. Стары са-соннік яшчэ болей завабіў нечым невядомым, родным, мілым, што ён адчуў такое вялікае шчасце, якое, здаецца, не толькі поўніла грудзі, але і ахмяляла зусім...
... Ап'яненне воляй прайшло, і ён адчуў, што шмат чаго тут не ведае, а вось леснікоў двор знае ўжо да драбніц...
I тут ён пачуў, што яго жаласна кліча хлопчык: «Губаты, дзе ты, Губаты?» Ён зразумеў, што далёка адбегся, пакінуў сваіх сяброў. Падумаў так і затрусіў назад.
Губаты, Губаты! — радасна закрычаў хлопчык і хутка-хутка пабег насустрач.
Ты маніў нам... — папракнуў хлопчык бацьку, калі той паволі падышоў сюды. — Губаты не ўцёк сам, а ты яго вы-пусціў. Як выпусціў бусла, зайчыкаў, дзікіх парасят... Але Гу-батага мы не адпусцім, ён будзе жыць у нас... Я яго буду кар-міць...
I я буду... — паўтарыла за ім дзяўчынка, гэтаксама з па-прокам пазіраючы на маўклівага, як вінаватага, бацьку сваімі вялікімі вачамі, поўнымі слёз...
— Добра вы робіце, дзеці, і нядобра... — нарэшце азваўся ён. — Хораша і люба, што гледзіце так Губатага, але блага, што трымаеце. Ён звер і павінен жыць у лесе. Там яго дом... Пас-цель, яда, воля Цяжкабывае дзікаму зверу, калі ягозалішне прыручаць людзі... Гора бывае, бяда... Я ж ведаю...
Ваш вопрос состоит в том, чтобы я дал краткое содержание этой повести.
Ключевой момент повести заключается в том, что появляется новый учитель. Он замечает, что Генрих тихо сидит в углу и не участвует в шумных играх. Учитель решает выступить в роли посредника и разрешить конфликт между Генрихом и его одноклассниками.
Сперва он рассказывает классу о том, что у каждого ребенка есть свои особенности и всех нужно уважать. Учитель говорит, что у Генриха длинные уши, но это не значит, что он хуже или лучше других. Главное - это быть добрым и уметь дружить друг с другом.
Затем учитель предлагает классу провести эксперимент: каждый ребенок должен поиграть вместе с Генрихом и узнать его лучше. Он просит всех рассказать, что они узнали о Генрихе и какие положительные качества у него есть.
Одноклассники начинают играть с Генрихом и замечают, что он очень добрый и веселый. Они видят, что Генрих умеет играть на музыкальных инструментах, рисовать и владеет многими интересными знаниями. Мало-помалу мнение о Генрихе меняется, его стали приглашать в игры, а кличка "губатый" уже не звучит с издевками.
В результате эксперимента, дети узнали, что внешность не является главным, а все люди уникальны и имеют свои таланты и интересы. Учитель помог Генриху преодолеть трудности, построить новые дружеские отношения и выступить с музыкальным номером на школьном концерте.
Итак, Генрих Данилович "губатый" - это повесть о мальчике, которого издеваются из-за его длинных ушей. Новый учитель дает классу урок толерантности и уважения к различиям между людьми. Он помогает Генриху преодолеть сложности, улучшить отношения с одноклассниками и найти свое место в коллективе.