Think about rubric A again and match the possible viewpoints (1-3) with the reasons (A-C). What is the writer's opinion? Add more reasons/examples to the viewpoints where
The writer believes that teenagers should help with household chores as there are two points in support and one against
(Писатель верит, что подросткам следует помогать с домашними обязанностями по дому, так как есть 2 точки зрении в поддержку этого и одна против)
Viewpoint 1 example: Cleaning, cooking, and shopping are some of the valuable chores that teenager would learn that are useful as adults.
(Точка зрения 1. Например: Уборка, готовка, и покупки это самые ценные домашние обязанности, которые должен уметь тинэйджер, которые полезны для взрослых)
Viewpoint 2 reason: they should be allowed to enjoy their free time.
(Точка зрения 2. Причин: Им следует позволить наслаждаться своим свободным временем)
Viewpoint 3 reason: By sharing chores they learn to work as a group and cooperate with others.
(Точка зрения 3. Причина: Делившись домашними обязанностями они учатся работать в группе и сотрудничать с другими)
Additional viewpoint
It provides the opportunity for teenagers and parents to interact which so rarely happens today.
(Дополнительная точка зрения. Это обеспечивает возможность для подростков и родителей взаимодействовать, что так редко случается в наши дни)
Beginning: Is it a good idea for teenagers to help out with household chores?
Ending: Isn’t it important to do everything possible to prepare our teenagers for the challenges of adulthood?
Начало: Это хорошая идея для подростков помогать с домашними обязанностями?
Окончание: Важно ли делать все возможное, чтобы подготовить подростков к трудностям взрослой жизни?
2 А
3 В
The writer believes that teenagers should help with household chores as there are two points in support and one against
(Писатель верит, что подросткам следует помогать с домашними обязанностями по дому, так как есть 2 точки зрении в поддержку этого и одна против)
Viewpoint 1 example: Cleaning, cooking, and shopping are some of the valuable chores that teenager would learn that are useful as adults.
(Точка зрения 1. Например: Уборка, готовка, и покупки это самые ценные домашние обязанности, которые должен уметь тинэйджер, которые полезны для взрослых)
Viewpoint 2 reason: they should be allowed to enjoy their free time.
(Точка зрения 2. Причин: Им следует позволить наслаждаться своим свободным временем)
Viewpoint 3 reason: By sharing chores they learn to work as a group and cooperate with others.
(Точка зрения 3. Причина: Делившись домашними обязанностями они учатся работать в группе и сотрудничать с другими)
Additional viewpoint
It provides the opportunity for teenagers and parents to interact which so rarely happens today.
(Дополнительная точка зрения. Это обеспечивает возможность для подростков и родителей взаимодействовать, что так редко случается в наши дни)
Beginning: Is it a good idea for teenagers to help out with household chores?
Ending: Isn’t it important to do everything possible to prepare our teenagers for the challenges of adulthood?
Начало: Это хорошая идея для подростков помогать с домашними обязанностями?
Окончание: Важно ли делать все возможное, чтобы подготовить подростков к трудностям взрослой жизни?