Rewrite the following sentences using the Possesive Case of the underlined nouns. — Перепишите следующие предложения, используя притяжательный падеж подчеркнутых существительных.
1. Tracy has read the replies of the readers. Tracy has read the readers’ replies. — Трейси прочитала ответы читателей.
2. The story of Martha, the last passenger pigeon, teaches us a lesson. Martha’s story, the last passenger pigeon, teaches us a lesson. — История о Марте, последнем странствующем голубе, преподносит нам урок.
3. A century ago the natural habitat of passenger pigeons was large forests in North America. A century ago passenger pigeons’ natural habitat was large forests in North America. — Сто лет назад естественной средой обитания странствующих голубей были большие леса в Северной Америке.
4. Have you read the survey about zoos by Rachel and Trevor in The RAP? Have you read Rachel and Trevor’s survey about zoos in The RAP? – Вы читали обзор Рейчел и Тревора о зоопарках в RAP?
5. The photos of animals taken by children were fantastic. Children’s photos of animals were fantastic. – Детские фотографии животных были фантастическими.
2. The story of Martha, the last passenger pigeon, teaches us a lesson. Martha’s story, the last passenger pigeon, teaches us a lesson. — История о Марте, последнем странствующем голубе, преподносит нам урок.
3. A century ago the natural habitat of passenger pigeons was large forests in North America. A century ago passenger pigeons’ natural habitat was large forests in North America. — Сто лет назад естественной средой обитания странствующих голубей были большие леса в Северной Америке.
4. Have you read the survey about zoos by Rachel and Trevor in The RAP? Have you read Rachel and Trevor’s survey about zoos in The RAP? – Вы читали обзор Рейчел и Тревора о зоопарках в RAP?
5. The photos of animals taken by children were fantastic. Children’s photos of animals were fantastic. – Детские фотографии животных были фантастическими.