Read the sentences. Who can say them: a hotel receptionist? a customer? Read, listen and check • How can I help you? • I'd like to book a room, please.
How can I help you? (receptionist) — Чем могу помочь? (администратор)
I’d like to book a room, please. (customer) — Я хотела бы забронировать номер (клиент)
Would you like a single room or a double? (receptionist) — Вы хотели бы одноместный или двухместный номер? (администратор)
How much is it per night? (customer) — Сколько будет стоить номер за ночь? (клиент)
Could I have your name, please? (receptionist) — Можно мне узнать ваше имя? (администратор)
You can check in any time after 12 noon. (receptionist) — Вы можете заехать в любое время после 12 часов дня (администратор)
I’d like to book a room, please. (customer) — Я хотела бы забронировать номер (клиент)
Would you like a single room or a double? (receptionist) — Вы хотели бы одноместный или двухместный номер? (администратор)
How much is it per night? (customer) — Сколько будет стоить номер за ночь? (клиент)
Could I have your name, please? (receptionist) — Можно мне узнать ваше имя? (администратор)
You can check in any time after 12 noon. (receptionist) — Вы можете заехать в любое время после 12 часов дня (администратор)