Summative assessment for the term 1, 5th form Learning objectives:
* Understand with little support specific information and detail in short, simple
texts on a limited range of general and curricular topics.
*Write with moderate grammatical accuracy on a limited range of familiar general
and curricular topics.
*Spell most high frequency vocabulary accurately for a growing range of familiar
general and curricular topics.
Assessment criteria
* Identify the meaning from the text while reading it
* Deliver effective reply speeches or comment on the partner’s speech without
preparation
* Use topic related vocabulary and syntax to express the opinion
Level of thinking skills: Knowledge and comprehension application
Duration: 40 minutes
READING .
Task 1. Read the text and mark the sentences T (true) or F (false).
Nur-Sultan famous landmarks
Nur-Sultan is the capital of Kazakhstan. It is in the central part of Kazakhstan, on
the river Esil. It has a population of over eight hundred thousand people.
Nur-Sultan is famous for its modern buildings – BayterekTower , Khan Shatyr,
Peace Palace,Akorda, Hazret Sultan Mosque and Museum of the First President of
Kazakhstan. The popular building is the monument of Bayterek. Bayterek is the
symbol of city, and from it you can see the whole city. There are also a lot of
cinemas, theatres, museums and shops. I love my capital.
True or False
1. Nur-Sultan is the capital of England.
2. It is in the central part of Kazakhstan.
3. There are 6 hundred thousand people in Nur-Sultan.
4. Nur-Sultan is famous for its modern buildings.
5. Khan Shatyr is the symbol of city.
5 points
WRITING.
Task 2.
2a. Choose the correct answers.
1. I a cat and two dogs. (has got / have got / got)
2. She a computer. (is got / has got / have got)
3. These have got blue eyes. (childs, children, childrens)
4. The trees haven’t got green . (leaf’s, leafs, leaves)
4 points
2b. Circle the correct answer.
1 .That/those pens are mine.
2. This/These bike is my brother’s.
3. These/This tomatoes are big.
4. That/Those girls are in my class.
Итоговое оценивание за 1, 5 класс Цели обучения: * Понять с небольшой поддержкой конкретной информации и подробностей вкратце, просто тексты по ограниченному кругу общих и учебных тем. * Пишите с умеренной грамматической точностью на ограниченном круге знакомых общих и учебные темы. * Точно произносите наиболее часто встречающиеся слова для все большего числа знакомых общие и учебные темы. Критерии оценки * Определите значение текста, читая его * Создавайте эффективные ответные речи или комментируйте речь партнера без подготовка * Используйте тематический словарь и синтаксис, чтобы выразить свое мнение Уровень мышления: применение знаний и понимания Продолжительность: 40 минут ЧТЕНИЕ. Задание 1. Прочтите текст и отметьте предложения T (верно) или F (неверно). Знаменитые достопримечательности Нур-Султана Нур-Султан - столица Казахстана. Он находится в центральной части Казахстана, на река Есиль. Его население составляет более восьмисот тысяч человек. Нур-Султан славится своими современными постройками - Байтерек Башня, Хан Шатыр, Дворец мира, Акорда, мечеть Хазрет Султан и Музей Первого Президента Казахстан. Популярным сооружением является памятник Байтерек. Байтерек - это символ города, и с него виден весь город. Так же много кинотеатры, театры, музеи и магазины. Я люблю свою столицу. Правда или ложь 1. Нур-Султан - столица Англии . 2. Он находится в центральной части Казахстана . 3. В Нур-Султане шестьсот тысяч человек . 4. Нур-Султан славится своими современными зданиями . 5. Хан Шатыр - символ города . ПИСЬМО. Задача 2. 2а. Выберите правильный ответ. 1. Я кот и две собаки. (получил / получил / получил) 2. Она комп. (досталось / досталось / досталось) 3. У этих голубые глаза. (дети, дети, дети) 4. Деревья не стали зелеными . (лист, листья, листья) 2b. Обведите правильный ответ. 1.Это / эти ручки мои. 2. Этот байк принадлежит моему брату. 3. Эти помидоры большие. 4. Это / те девочки из моего класса.
Объяснение:
Это перевод надеюсь