Born game, to be honest, it is not as "King's Bounty." I just had an idea: what would happen if a Magic The Gathering could seize the land? Strategy games have really changed, and the game would become a completely new meaning. No sooner said than done. There was a game we were then called "Locks and the army." It is significantly different from the games, which have now: there card the player chooses from an open list, a title and does not yet exist. There were no monsters and heroes, only the basic mechanics have been the same.
But it was something, then dropped out: you could build special buildings that improve one or another branch of service or enhancing a particular race.
Настольная игра King’s Bounty. Первая идея
Родилась игра, честно говоря, совсем не как «Кинг'с Баунти». Мне просто пришла в голову мысль: а что было бы, если бы в Magic The Gathering можно было бы захватывать земли? Стратегия партий совсем поменялась бы, и игра приобрела бы совсем новый смысл. Сказано — сделано. Появилась игра, которую мы тогда называли «Замки и армии». Она значительно отличалась от той игры, которая есть сейчас: карты там выбирались игроком из открытого листа, а титулов и вовсе ещё не было. Не было Чудовищ и Героев, лишь основная механика была та же.
Зато было кое-что, впоследствии отсеявшееся: можно было строить специальные здания, улучшающие тот или иной род войск или усиливающие ту или иную расу.
Board game King's Bounty.
The first idea
Born game, to be honest, it is not as "King's Bounty." I just had an idea: what would happen if a Magic The Gathering could seize the land? Strategy games have really changed, and the game would become a completely new meaning. No sooner said than done. There was a game we were then called "Locks and the army." It is significantly different from the games, which have now: there card the player chooses from an open list, a title and does not yet exist. There were no monsters and heroes, only the basic mechanics have been the same.
But it was something, then dropped out: you could build special buildings that improve one or another branch of service or enhancing a particular race.
Настольная игра King’s Bounty.
Первая идея
Родилась игра, честно говоря, совсем не как «Кинг'с Баунти». Мне просто пришла в голову мысль: а что было бы, если бы в Magic The Gathering можно было бы захватывать земли? Стратегия партий совсем поменялась бы, и игра приобрела бы совсем новый смысл. Сказано — сделано. Появилась игра, которую мы тогда называли «Замки и армии». Она значительно отличалась от той игры, которая есть сейчас: карты там выбирались игроком из открытого листа, а титулов и вовсе ещё не было. Не было Чудовищ и Героев, лишь основная механика была та же.
Зато было кое-что, впоследствии отсеявшееся: можно было строить специальные здания, улучшающие тот или иной род войск или усиливающие ту или иную расу.