Sure, я могу помочь с составлением диалога по образцу из учебника английского языка для 7-го класса Ваулина. Вот диалог с страницы 58:
Учитель: Good morning, class!
Ученик 1: Good morning, teacher!
Учитель: How are you today?
Ученик 1: I'm fine, thank you. And you?
Учитель: I'm great, thank you. Let's start our lesson. Today, we will talk about hobbies. Does anyone have a hobby they enjoy?
Ученик 2: I like playing soccer, teacher.
Учитель: That's fantastic! Soccer is a very popular hobby. Who else has a hobby they want to share?
Ученик 3: I enjoy painting, teacher.
Учитель: That's wonderful! Painting is a great way to express your creativity. Now, let's practice some dialogues related to hobbies. Ученик 1, can you ask Ученик 2 about his hobby?
Ученик 1: Sure, teacher. Ученик 2, what do you like about playing soccer?
Ученик 2: I like playing soccer because it's a team sport and it helps me stay active.
Ученик 1: That sounds fun. Ученик 3, can you ask me about my hobby?
Ученик 3: Of course, Ученик 1. What do you enjoy about painting?
Ученик 1: I enjoy painting because it allows me to express my feelings and create beautiful artwork.
Учитель: Great job, everyone! You all did an excellent job sharing your hobbies and asking questions. Remember, hobbies are a great way to relax and have fun. Now, let's move on to the next topic in our lesson.
В данном диалоге учитель начинает урок, приветствует класс и спрашивает, как они себя чувствуют. Затем он предлагает обсудить хобби. Ученики из класса делятся своими хобби, а затем практикуют диалоги, задавая друг другу вопросы о своих любимых занятиях. Ответы учеников основаны на том, что они на самом деле интересуются и почему.
Теперь, школьник может использовать этот диалог в своих упражнениях или применить его в контексте своей жизни, чтобы разговаривать на английском о своих хобби.
Учитель: Good morning, class!
Ученик 1: Good morning, teacher!
Учитель: How are you today?
Ученик 1: I'm fine, thank you. And you?
Учитель: I'm great, thank you. Let's start our lesson. Today, we will talk about hobbies. Does anyone have a hobby they enjoy?
Ученик 2: I like playing soccer, teacher.
Учитель: That's fantastic! Soccer is a very popular hobby. Who else has a hobby they want to share?
Ученик 3: I enjoy painting, teacher.
Учитель: That's wonderful! Painting is a great way to express your creativity. Now, let's practice some dialogues related to hobbies. Ученик 1, can you ask Ученик 2 about his hobby?
Ученик 1: Sure, teacher. Ученик 2, what do you like about playing soccer?
Ученик 2: I like playing soccer because it's a team sport and it helps me stay active.
Ученик 1: That sounds fun. Ученик 3, can you ask me about my hobby?
Ученик 3: Of course, Ученик 1. What do you enjoy about painting?
Ученик 1: I enjoy painting because it allows me to express my feelings and create beautiful artwork.
Учитель: Great job, everyone! You all did an excellent job sharing your hobbies and asking questions. Remember, hobbies are a great way to relax and have fun. Now, let's move on to the next topic in our lesson.
В данном диалоге учитель начинает урок, приветствует класс и спрашивает, как они себя чувствуют. Затем он предлагает обсудить хобби. Ученики из класса делятся своими хобби, а затем практикуют диалоги, задавая друг другу вопросы о своих любимых занятиях. Ответы учеников основаны на том, что они на самом деле интересуются и почему.
Теперь, школьник может использовать этот диалог в своих упражнениях или применить его в контексте своей жизни, чтобы разговаривать на английском о своих хобби.