Перевести ! special education is applied to each type of exceptional children who are handicapped physically, mentally or socially because such children cannot follow the regular school programme but they can profit by a restricted or adjusted one. it implies the development of a healthy well adjusted personality who can adapt to a society successfully. the training of specialists for special education began in 1920 in russia, when the faculty of defectology was founded in moscow state pedagogical institute. later on such faculties were founded in many other cities throughout the country. nowadays the training of defectologists is carried out in four specialties: oligofrenopedagogics, surdopedagogics, speech therapy and special psychology. the primary function of special education is to provide treatment, training and instruction for handicapped children. the children with special educational needs must be placed in special schools and classes, where they can get additional services and special instruction. in such schools children are taught, special habits and abilities are given according to the normal training course but the applied methods are specialized.
Подготовка специалистов для специального образования началась в 1920 году в России, когда в Московском государственном педагогическом институте был основан факультет дефектологии. Позже такие факультеты были основаны во многих других городах страны. В настоящее время подготовка дефектологов ведется по четырем специальностям: олигофренопедагогика, сурдопедагогика, логопедия и специальная психология.
Основная функция специального образования заключается в обеспечении лечения, обучения и инструктажа для детей-инвалидов.
Дети с особыми образовательными потребностями должны быть помещены в специальные школы и классы, где они могут получить дополнительные услуги и специальные инструкции. В таких школах детей учат, особые привычки и дают в соответствии с обычным учебным курсом, но применяемые методы являются специализированными.