Перевести этот текст! или напишите небольшой рассказ на тему "распространение христианства на руси" распространение христианства на руси при князе владимире подавляющее большинство населения приняло христианскую веру, и киевская русь стала христианской страной. куда большее сопротивление оказали жители севера и востока руси. новгородцы взбунтовались против присланного в город епископа иоакима в 991 году. для покорения новгородцев потребовалась военная экспедиция киевлян, возглавленная добрыней и путятой. жители мурома отказались впускать в город сына владимира, князя глеба, и заявили о своем желании сохранить религию предков. сходные конфликты возникали и в других городах новгородской и ростовской земель. причиной столь враждебного отношения является населения традиционным , именно в этих городах сложились элементы религиозной языческой организации (регулярные и устойчивые ритуалы, обособленная группа жрецов - волхвы, кудесники). в южных, западных городах и сельской местности языческие верования существовали, скорее, как суеверия, чем как оформившаяся религия. двоеверие, существовавшее в селах на протяжении десятилетий и даже веков, лишь постепенно преодолевалось усилиями многих и многих поколений священнослужителей. и сейчас все еще преодолевается. надо заметить, что элементы языческого сознания большой устойчивостью (в виде различных суеверий). так многие распоряжения владимира призванные укрепить новую веру, были проникнуты языческим духом. одной из проблем после формального крещения было просвещение подданных в христианском духе. эту выполняли священники иностранцы, в основном, выходцы из болгарии, жители которой еще в ix века приняли христианство. болгарская церковь обладала независимостью от константинопольского патриарха, в частности, могла избирать главу церкви. это обстоятельство сыграло большую роль в развитии церкви на руси. не доверяя византийскому императору, владимир решил подчинить церковь болгарским, а не греческим иерархам. такой порядок сохранялся до 1037 года и был удобен тем, что болгария пользовалась служебниками на славянском языке, близкому разговорному . непосредственным следствием принятия христианства владимиром и распространения его в земле было, разумеется, построение церквей. владимир тотчас после крещения велит строить церкви и ставить их по тем местам, где прежде стояли кумиры: так, поставлена была церковь святого василия на холме, где стоял кумир перуна и прочих богов. владимир велел ставить церкви и определять к ним священников также и по другим и приводить людей к крещению по всем и селам. есть известия, что митрополит с епископами, присланными из царьграда, с добрынею, дядею владимировым, и с анастасом ходили на север и крестили народ; естественно, что они шли сначала по великому водному пути, вверх по днепру до северного конца этого пути – новгорода великого. здесь были крещены многие люди, построена церковь для новых христиан; но с первого раза христианство было распространено далеко не между всеми жителями; из новгорода, по всей вероятности, водным путем проповедники отправились к востоку, до ростова. этим кончилась деятельность первого митрополита михаила в 990 году; в 991 году он умер. легко представить, как смерть его должна была опечалить владимира в его новом положении; князя едва могли утешить другие епископы и бояре; скоро, впрочем, был призван из царьграда новый митрополит – леон. церковь, развивавшаяся в сотрудничестве с государством, стала силой, объединяющей жителей разных земель в культурную и политическую общность. перенесение на почву традиций монастырской жизни придало своеобразие славянской колонизации северных и восточных славян киевского государства. миссионерская деятельность на землях, населенных финноязычными и тюркскими племенами, не только вовлекла эти племена в орбиту христианской цивилизации, но и несколько смягчила болезненные процессы становления многонационального государства. это государство развивалось на основе не национальной, а религиозной идеи. оно было не столько , сколько православным. когда же народ потерял веру - государство развалилось. государственный распад руси отражал происходивший распад этнической системы: хотя во всех княжествах жили по-прежнему и все они оставались православными, чувство этнического единства между ними разрушалось. принятие христианства широкому распространению на руси грамотности, наслаждению просвещения, появлению богатой, переведенной с греческого языка , возникновению собственной , развитию церковного зодчества и иконописи. по поводу принятии христианства на древней руси можно сказать однозначно только одно: она стала новым витком в развитии общественных отношениях восточных славян.

viktoria190290 viktoria190290    1   13.07.2019 01:50    3

Ответы
Nunamay Nunamay  03.10.2020 02:23
The spread of Christianity in Russia When Prince Vladimir the vast majority of the Russian population accepted the Christian faith, and Kievan Rus a Christian country. Where a greater resistance was provided by the residents of the North and East of Russia. Novgorod rebelled against sent to the city of Bishop Joachim in 991. For the conquest of Novgorod took military expedition of Kiev, headed by Dobrynia and Potatoe. Murom residents refused to allow city son Vladimir, Gleb, and stated his desire to keep the religion of their ancestors. Similar conflicts arose in other cities of Novgorod and Rostov lands. The reason for such hostility is the commitment of the population to the traditional rites, it is in these cities formed the religious elements of the Gentile organization (regular and sustainable rituals, a separate group of priests - the Magi, magicians). In the southern, Western cities and rural areas pagan beliefs existed more as a superstition than as the consummate religion. The faith that existed in the villages for decades and even centuries, only gradually overcome by the efforts of many generations of clerics. And now, still overcome. It should be noted that the pagan elements of consciousness have a high resistance (in the form of superstition). So many orders of Vladimir designed to strengthen the new faith were imbued with the pagan spirit. One of the problems after the formal baptism was the education of subjects in a Christian spirit. This task was performed by the priests, the foreigners, mainly immigrants from Bulgaria, whose inhabitants in the ninth century converted to Christianity. The Bulgarian Church had independence from the Patriarch of Constantinople, in particular, could elect the head of the Church. This fact played a major role in the development of the Church in Russia. Not trusting the Byzantine Emperor, Vladimir decided to subordinate the Russian Church, the Bulgarian, and not Greek hierarchs. This arrangement lasted until 1037, and was convenient because Bulgaria used the service books in Slavonic language close to conversational Russian. An immediate consequence of the adoption of Christianity by Vladimir and distribution in the Russian land was, of course, building churches. Vladimir immediately after the baptism commanded to build the Church and to put them in those places where before there were idols: so, there was a Church of St. Basil on the hill where the idol of Perun and other gods. Vladimir ordered to put the Church and determine to them the priests also and to other cities and to lead people to baptism in all the cities and villages. There is news that the Metropolitan with the bishops, sent from Constantinople, with Dobrynia, uncle Vladimirov, and Anastas went to the North, and baptized people; naturally, they went first along the great waterway, up the Dnieper river to the Northern end of this road – Novgorod the Great. Here were baptized many people, built a Church for new Christians; but the first time Christianity was not spread among all the inhabitants of Novgorod, in all probability, waterway preachers went to the East, to Rostov. It wasn't the first Metropolitan Michael, in the year 990; 991 year he died. It is easy to imagine how his death had to grieve Vladimir to his new position; the Prince could hardly comfort the other bishops and nobles; soon, however, he was called from Constantinople, the Metropolitan of new – Leon. The Russian Church, which developed in cooperation with the state, has become a force uniting people of different lands in the cultural and political unity. The transfer to Russian soil of the tradition of monastic life has given the peculiarity of the Slavic colonization of the Northern and Eastern Slavs of the Kievan state. Missionary activity in the lands inhabited by Finnish-speaking and Turkic tribes, not only brought these tribes into the orbit of Christian civilization, but also slightly eased the painful process of the formation of the Plurinational state. This state developed on the basis of national and religious ideas. It was not so much Russian, how many Orthodox. When the people have lost faith - the state collapsed. State collapse of Russia took place reflected the ethnic disintegration of the system: although all principalities lived still Russians, and they all were Orthodox, the sense of ethnic unity between them was destroyed. Acceptance of Christianity contributed to a widespread literacy in Rus', the purpose of education, the emergence of a rich, translated from Greek literature, the emergence of private Russian literature, the development of Church architecture and iconography. Regarding the adoption of Christianity in Ancient Russia can say unequivocally only one thing: she became a new round in the development of public relations of the Eastern Slavs.
ПОКАЗАТЬ ОТВЕТЫ
Другие вопросы по теме Английский язык