Переведите текст правильно! In 1922 a group of designers began working at the construction of the first diesel-electric locomotive for the freight traffic. The author of the project was Hackel I.M. a professor of the Leningrad Institute of Railway Engineers. The test model was produced at the Baltic Plant in 1924. It had an internal combustion engine connected to the running wheels by electric transmission. Locomotives with greater traction power and less consumption of fuel were needed. This resulted in the appearance of the TE-1,TE-2 models. In 1953 an experimental double-unit diesel locomotive of the TE-3 type was constructed. At present the most advanced diesel in series production is the TE-109 which is also available for export. It is powered by a 3,000 h.p. diesel Other Railways place great hopes on a 6, 000 h.p. diesel.
В 1922 году группа конструкторов начала работу над постройкой первого тепловоза для грузовых перевозок. Автор проекта - профессор Ленинградского института инженеров железнодорожного транспорта Хакель И.М. Опытный образец был изготовлен на Балтийском заводе в 1924 году. Он имел двигатель внутреннего сгорания, соединенный с ходовыми колесами посредством электрической трансмиссии. Потребовались локомотивы с большей тягой и меньшим расходом топлива. Это привело к появлению моделей ТЕ-1, ТЕ-2. В 1953 году построен опытный двухэлементный тепловоз типа ТЭ-3. В настоящее время самым современным дизелем в серийном производстве является ТЭ-109, который также доступен на экспорт. Он приводится в действие мощностью 3000 л.с. дизель Другие РЖД возлагают большие надежды на 6 000 л.с. дизель.
Объяснение:
Вроде так.