ответить на вопросы ex. 1. answer the questions: 1. why is it best to book a room (make a reservation)? 2. how can you book a room at a hotel? 3. who usually helps you with your luggage when you come to a hotel? 4. whom should you address (обратиться) for a room when you come to a hotel? 5. what will the receptionist most probably ask you about? 6. what do you call the formality of putting town your name in a hotel register? 7. who usually shows a traveler to his (her) room? 8. why are you requested to warn the receptionist in advance about the day and hour of signing out (checking out)?
2. ответьте на вопросы по тексту.
1. Почему лучше забронировать номер (забронировать)?
In this case you’ll be sure to stay at a hotel without any problems.
2. Как забронировать номер в гостинице?
You can book a room by telephone or telegram.
3. Кто обычно Вам с багажом, когда вы приезжаете в отель?
In many hotels a porter takes your luggage and shows you the way to the receptionist’s desk.
4. К кому обратиться (обратиться) за номером, когда вы приезжаете в отель? The receptionist will most probably ask you what room you want (a single or a double room, or a suite).
5. О чем, скорее всего, спросит вас администратор?
He will ask you for how many days (nights) you are going to stay at the hotel.
6. Как вы называете формальность внесения Вашего имени в реестр отелей? We call it formality.
7. Кто обычно показывает путешественнику его комнату?
Usually the porter shows you up to your room.
8. Почему вас просят заранее предупредить администратора о дне и часе выезда (выселения)?
The guests are requested to warn the receptionist in advance about the day and hour of signing out ( or checking out) so that he could have the bill ready for them in time.