нужно перевести HISTORY OF CUSTOMS AND EXCISE
Customs duties date back to Anglo-Saxon times when the King had a prerogative to take imported stores tor his use or impose tees or tolls on the movement of goods. Alter 1066, imported wine became liable to the King's Prize and exported wool and leather were subject to a duty.
A national Customs Service was established in 1203, and in 1275 Collectors were appointed at each principle port to receive the revenue. The system or canalisation was introduced, requiring goods to be landed or shipped only at approved quays. However, at various times in history, the monarch would sell the rights to collect Customs duty to a merchant (known as farming).
In 1303, Edward I introduced the Carta Mercatoria which placed Customs duties on a firmer footing, and introduced a levy on wine imported by foreigners, which was later extended to English merchants. This act also provided for the weighing at the wool scale or Kings Beam.
The Customs Service gradually developed over the next two hundred years. As many articles had become liable to duty, the first known Book of Rates was produced in 1507 (the forerunner of today's Tariff). Although collection of duties continued to be managed by the farmers were determined by the King and given force in the Book of Rates.
During the Civil War Parliament took control of the levying of Customs duties. New Books of Rates were published, covering many more goods, and duty was collected by Commissioners appointed by Parliament.
In 1660, duties were again farmed out. But the system of farming was open to abuse, bribery and loss of revenue and was finally abandoned in 1671, when the Board of Customs was instituted. In Scotland, duties continued to be farmed out until the 1707 Act of Union, when a Board of Commissioners for Customs was set up.
In 1666 the London Customs house was burned down in the Great Fire. The new building, designed by Sir Christopher Wren, incorporated a Long Room where merchants conducted business. The Long Room became a term within Customs and became a feature of subsequent Customs Houses across the country.
By 1787, the laws and rates of Customs duty had become very complex. William Pitt consolidated the law and substituted one rate of duty for each article.
Smuggling of dutiable goods became a serious problem of the time of the Continental wars at the end of the seventeenth and beginning of the eighteenth century. To counteract smuggling, the Customs service built up a fleet of armed revenue cruisers for the preventive service. Waiting staff on the coast boarded vessels and took charge of landed goods and the riding corps rode inland to prevent smuggling. Together these made up the Waterguard and with strenuous efforts, major smuggling was suppressed in 1840.
The revenue services were rationalised in the 1820s. Excise import duties were transferred to the Customs and the Waterguard was renamed the Coast Guard. Alter the Crimean War the Coast Guard was transferred to the Admiralty, but at the end of the nineteenth century a special Waterguard force was reintroduced by the Board of Customs to combat smuggling. This has remained the uniformed branch, known today as the Preventive Service.
At about this time a detective section was formed to investigate conspiracies to defraud the revenue and follow contraband inland. This is the forerunner of the present Investigation Division.
In 1823 the English and Scottish Boards of Customs were combined, along with the Irish Customs, and in 1829 the subordinate boards in Edinburgh and Dublin were wound up. Since then all administration has been controlled from London.
ИСТОРИЯ ТАМОЖНИ И АКЦИЗОВ
Таможенные пошлины восходят к англосаксонским временам, когда король имел прерогативу брать в свое пользование импортные магазины или налагать пошлины на перемещение товаров. В 1066 году импортное вино стало облагаться королевской премией, а экспортируемая шерсть и кожа-пошлиной.
В 1203 году была создана национальная таможенная служба, а в 1275 году в каждом порту были назначены сборщики для получения доходов. Была введена система или канализация, требующая, чтобы товары высаживались или отправлялись только на утвержденных причалах. Однако в разные периоды истории монарх продавал права на сбор таможенных пошлин торговцу (известному как фермерство).
В 1303 году Эдуард I ввел Carta Mercatoria, которая установила таможенные пошлины на более твердую основу и ввела налог на вино, импортируемое иностранцами, который позже был распространен на английских купцов. Этот закон также предусматривал взвешивание на шерстяных весах или Королевской балке.
Таможенная служба постепенно развивалась в течение следующих двухсот лет. Поскольку многие статьи стали облагаться пошлиной, первая известная Книга ставок была выпущена в 1507 году (предтеча сегодняшнего Тарифа). Хотя взимание пошлин продолжало управляться крестьянами, они определялись королем и давали силу в Книге ставок.
Во время Гражданской войны парламент взял под контроль взимание таможенных пошлин. Были изданы новые Книги ставок, охватывающие гораздо больше товаров, и пошлины собирались уполномоченными, назначаемыми парламентом.
В 1660 году пошлины снова были отменены. Но система земледелия была открыта злоупотреблениям, взяточничеству и потере доходов и была окончательно оставлена в 1671 году, когда была учреждена Таможенная коллегия. В Шотландии пошлины продолжали взиматься до принятия Акта о союзе 1707 года, когда был создан Совет уполномоченных по таможенным вопросам.
В 1666 году Лондонская таможня сгорела во время Великого пожара. Новое здание, спроектированное сэром Кристофером Реном, включало в себя Длинную комнату, где торговцы вели свои дела. Длинная комната стала термином в таможне и стала особенностью последующих таможен по всей стране.
К 1787 году законы и ставки таможенных пошлин стали очень сложными. Уильям Питт консолидировал закон и заменил одну ставку пошлины на каждую статью.
Контрабанда облагаемых пошлиной товаров стала серьезной проблемой времени континентальных войн в конце XVII - начале XVIII века. Для борьбы с контрабандой таможенная служба создала флот вооруженных крейсеров для превентивной службы. Ожидающий персонал на побережье садился на суда и брал на себя заботу о высаженных товарах, а конный корпус отправлялся в глубь страны, чтобы предотвратить контрабанду. Вместе они составляли Уотергард, и благодаря напряженным усилиям в 1840 году была пресечена крупная контрабанда.
Налоговая служба была рационализирована в 1820-х годах. Акцизы на импорт были переданы таможне, а Водная охрана была переименована в Береговую охрану. После Крымской войны береговая охрана была передана Адмиралтейству, но в конце девятнадцатого века Таможенное управление вновь ввело специальные силы береговой охраны для борьбы с контрабандой. Это так и осталось подразделением, известным сегодня как Превентивная служба.
Примерно в это же время был создан детективный отдел для расследования заговоров с целью обмана доходов и слежки за контрабандой внутри страны. Это предтеча нынешнего Следственного отдела.
В 1823 году Английская и Шотландская таможни были объединены вместе с Ирландской таможней, а в 1829 году были ликвидированы подчиненные таможни в Эдинбурге и Дублине. С тех пор вся администрация контролировалась из Лондона.