Learning Objectives Students will be able to identify and label the parts of a tree.
Introduction
(5 minutes)
• Gather your students where they can see you.
• Show them the cover of A Tree is Nice by Janice May Udry
• Read the title and invite your students to describe the cover.
• Ask your students to think of why the author thinks “a tree is nice.”
• Tell your students to pay close attention to the different parts of a tree mentioned in the story.
Explicit Instruction/Teacher modeling
(15 minutes)
• Read the story while pausing to note the leaves, branches, and fruit in the story.
Объяснение:
Студенты смогут идентифицировать и маркировать части дерева.
Вступление
(5 минут)
• Соберите своих учеников так, чтобы они могли вас видеть.
• Покажите им, что обложка дерева хороша Дженис Мэй Удри.
• Прочтите название и предложите студентам описать обложку.
• Попросите студентов подумать, почему автор считает, что “дерево-это хорошо.”
• Попросите своих учеников обратить пристальное внимание на различные части дерева, упомянутые в рассказе.
Явное обучение/Моделирование преподавателя
(15 минут)
• Читайте рассказ, делая паузу, чтобы отметить листья, ветви и плоды в рассказе.