Качественно перевести текст: management includes those personnel who have the right to make decisions thataffect company's affairs. organization is the means by which management coordinates the efforts of employees to attain the company's objectives1). organization involves structure. an organizational structure is a framework enabling management to delegate and control the responsibilities of individualsand departments. in this way, a company can function as a unit with the same efficiency as a business run by one person. once organizational structure has been established, areas (and sub-areas) of activities, levels of authority, and duties must be clearly defined. yet with this structure, allowance must be made for initiative. good management permits employees (and manager) to grow according to individual abilities.this is a valuable asset to a company in that individual talents contribute to organizational growth. communication is of great importance in organizational structure. a smooth, two-way flow (from management to employees and from employees to management) ensures efficient functioning through feedback, suggestions, and grievances2). there are three management levels: top management, middle management, and operating management3). гор management includes the president, vice presidents, and the general manager. middle management includes department managers, plant managers, and production superintendents4). operating management includes supervisors, foremen, etc
Администрация включает в себя тот кадровый состав,который имеет право принимать решения,влияющие на дела компании. Организация означает средство,с которого администрация координирует усилия работников для достижения целей компании. Организация подразумевает структуру. Организационная структура -- это структура,позволяющая администрации давать и контролировать обязанности отдельных лиц и отделов. Таким образом,компания может функционировать как единое целое так же эффективно,как и бизнес,которым управляет один человек. После того,как создана организационная структура,должны быть чётко определены области (и подобласти) деятельности,уровни полномочий и обязанности. Тем не менее необходимо учитывать и инициативу. Хорошее начальство позволяет работникам (и менеджерам) карьерно расти согласно индивидуальным особенностям. Для компании это ценное качество,поскольку личные таланты росту организации. В организационной структуре большое значение играет коммуникация. Спокойное двухстороннее взаимодействие (администрации с работниками и работников с администрацией) гарантирует эффективное функционирование посредством отзывов,предложений и жалоб. Существует три уровня администрирования: высшее руководство,руководство среднего звена и операционное руководство. Высшее руководство включает в себя президента,вице-президентов и генерального директора. Руководство среднего звена -- руководителей отделов,цехов и начальников производства. Операционное руководство -- диспетчеров,бригадиров и т.д.