II. Преобразуйте предложения из действительного залога в страдательный 1. The snow covers the roads in winter.
2. The Sport Committee holds Olympic Games every 4 years.
3. The postman left the letter by the door.
4. Yesterday my mum made a delicious cherry pie.
5. She will take the final exams in summer.
6. They will reconstruct the zoo in a year.
III. Вставьте “to” перед инфинтивом, где необходимо.
1. I think you ought … apologize. 2. Make him … speak louder. 3. Help me … carry this bag. 4. My son asked me … let him … go to the theatre. 5. I must … go to the country.
IV. Выберите правильную форму причастия
1. That man (standing/stood) at the window is my uncle.
2. Mother became angry because she saw a (smoking/smoked) cigarette.
3. Our home task is to make up sentences with the (learning/learnt) words.
4. When (visiting/visited) the museum we saw a lot of species of extinct animals.
5. Our teacher wanted us to discuss the (reading/read) book.
V. Выберите правильный перевод предложения с герундием:
1. I like playing tennis.
a) Мне нравится играть в теннис.
b) Мне нравится теннис.
c) Мне понравилась игра в теннис.
2. I remember having read this book.
a) Я помню, что мне читали эту книгу.
b) Я помню, что прочитал эту книгу.
c) Я помню, что эта книга прочитана.
3. I am glad having been helped.
a) Я рад, что мне
b) Я рад, что мне
c) Я рад
4. I am fond of being read to.
a) Мне нравится читать.
b) Мне нравится, что мне читали.
c) Мне нравится, когда мне читают.
очень от что есть)
II.
1. The roads are covered with snow in winter.
2. Olympic Games are hold every 4 years.
3. The letter was left by the door.
4. A delicious cherry pie was made yesterday.
5. The final exams will be taken by her in summer.
6. The zoo will be reconstructed in a year.
III.
1. I think you ought to apologize. 2. Make him speak louder. 3. Help me to carry this bag. 4. My son asked me to let him go to the theatre. 5. I must go to the country.
IV.
1. That man standing at the window is my uncle.
2. Mother became angry because she saw a smoked cigarette.
3. Our home task is to make up sentences with the learnt words.
4. When visiting the museum we saw a lot of species of extinct animals.
5. Our teacher wanted us to discuss the (reading/read) book.
V.
1. I like playing tennis.
a) Мне нравится играть в теннис.
2. I remember having read this book.
b) Я помню, что прочитал эту книгу.
3. I am glad having been helped.
a) Я рад, что мне .
4. I am fond of being read to.
c) Мне нравится, когда мне читают.
Объяснение:
Герундий, пассив, частица to в данном тесте