Дз по английскому Нужно раскрыть скобки
Task 2. Read the text about railways in China. Use the right form of the verb (Active or Passive) (Present or Past)
Railways in China
Read the text. Use the right form of the verb (Active or Passive) (Present, Past or Future)
The very first railway in China (build) in 1864 by a British businessman. He (demonstrate) new technologies. It (be) only 600m long. But the road (deconstruct) very soon because of the Chinese government. The next road (appear) in 1876. It (call) Woosung Road. The road (construct) by a British trade company. But it (deconstruct) too.
Several rail roads (appear) late in the 19th century, but all of them (deconstruct). At the beginning of the 20th century engineers from Britain, Germany, the USA and France (construct) railways in different parts of the country. The line between Shanghai and Peking (open) in 1903. Russia (take) part in the railway construction too. The East-Chinese Railway (build) by Russians in 1901. It (join) to the Trans-Siberian Railway in Russia. In 1911 the length of railways in China (be) 9000 km with the gauge of 1435 mm.
By the World War II more than 25000km of track had been built mainly in the east and north-east of China. But much of the network (destroy) during the war. Steam railways (use) until the 1980s. In the 1980s-1990s diesel and electric locomotives (replace) steam trains on main lines. In December 2005 the last steam locomotive (mark) the end of the steam era. The investments (improve) the carrying capacity of lines. Today’s railways are the most important form of transportation. More than 50% of the traffic (move) by rails.
Nowadays much attention (pay) to the development of high-speed railway transportation. High-speed railways (start) in 2007. Nowadays China (have) the longest high-speed railways in the world – 29000km. In 2012 there (be) 6400 km of high-speed railways, in Russia – 1800 km. 150 billiard dollars (spend) on the construction of high-speed lines. Chinese trains (look) like European ones. They (be) the copies of Siemens trains, Germany or Bombardier trains, France or Japanese trains. Many lines (use) ballastless tracks.
Ordinary passenger trains (run) at 80-100 km/h., but express or semi-express trains (be) much quicker . High-speed trains (indicate) with the letter “G”. They (move) with the speed of about 300 km/h. between main cities of China. The journey from Peking to Shanghai (1300km) (last) 9 - 5.5 hours. The tickets (cost) 2300 - 3100 rubles. The fastest train (call) Maglev. That (mean) magnetic levitation train. It (cover) the distance of 30 km in 7/20 min. with the speed of 431 km/h. Maglev trains (introduce) in 2004.
Объяснение:
Прочтите текст о железных дорогах в Китае. Используйте правильную форму глагола (активный или пассивный) (настоящий или
)
. Используйте правильную форму глагола (активный или пассивный) (настоящее или будущее)
Самая первая железная дорога в Китае (построена) в 1864 году британским бизнесменом. Он (демонстрируют) новые технологии. Он (быть) только 600 м длиной. Но дорогу (деконструируют) очень скоро из-за китайского правительства. Следующая дорога (появляется) в 1876 году. Это (назовем это) Усун-Роуд. Дорога (строительство) Британской торговой компанией. Но и это (деконструировать) тоже.
Несколько железных дорог (появляются) в конце 19 века, но все они (деконструируются). В начале 20 века инженеры из Великобритании, Германии, США и Франции (строят) железные дороги в разных частях страны. Линия между Шанхаем и Пекином (открыта) в 1903 году. Россия (принимает) участие и в строительстве железной дороги. Восточно-Китайская железная дорога (строится) русскими в 1901 году. Это (присоединение) к Транссибирской магистрали в России. В 1911 году протяженность железных дорог в Китае (бэ) составляла 9000 км с колеей 1435 мм.
К началу Второй мировой войны было построено более 25000 км путей в основном на востоке и северо-востоке Китая. Но большая часть сети (уничтожена) во время войны. Паровые железные дороги (используются) до 1980-х годов. В 1980-е-1990-е годы тепловозы и электровозы (заменяют) паровозы на магистральных линиях. В декабре 2005 года появился последний паровоз (отметка) конца паровой эры. Инвестиции (повышение) пропускной линий. Сегодня железные дороги являются наиболее важным видом транспорта. Более 50% движения (движения) по рельсам.
В настоящее время большое внимание уделяется развитию высокоскоростных железнодорожных перевозок. Скоростные железные дороги (старт) в 2007 году. В настоящее время Китай имеет самую длинную высокоскоростную железную дорогу в мире – 29000 км. В 2012 году здесь (будет) 6400 км высокоскоростных железных дорог, в России – 1800 км. 150 миллиардов долларов (потратят) на строительство высокоскоростных линий. Китайские поезда (выглядят) как европейские. Это копии поездов Siemens, немецких или Bombardier, французских или японских. Многие линии (используют) гусеницы.
vОбычные пассажирские поезда (ходят) со скоростью 80-100 км/ч, но экспрессы или полуэкспрессы (бывают) гораздо быстрее . Скоростные поезда (указывают) с буквой “Г”. Они (движутся) со скоростью около 300 км/ч. Путешествие из Пекина в Шанхай (1300 км) (последнее) 9 - 5,5 часов. Билеты (стоимость) 2300 - 3100 рублей. Самый быстрый поезд (вызов) маглев. Этот (средний) поезд магнитной левитации. Он преодолевает расстояние 30 км за 7/20 мин. со скоростью 431 км/ч. Поезда на магнитной подвеске (вводятся) в 2004 году.