Complete the text . Use the following words ^ history ,learn , groups ,contributions , unprepared , studying , prefer , teachers , education , Americans , sources , diverse , minority , multicultural .
Multicultural education is the study of various cultural … . Some educators view this «study» as having their students … about the music , dance and food of the various cultural groups . Others see multicultural education as studying the …of various culturally diverse groups . The more informed see multicultural education as studying the history of all the countries of the world because all history is … . What multicultural … must become is “total inclusion education”.
Yet we cannot look at minority groups without … the people whose actions influenced their history. In addition, in order to be able to teach multicultural history, most of the … must be re-educated. It is difficult for … because for centuries their culture has supported this belief in order to justify their cruel and inhumane treatment of non-European groups. Rather than multicultural education, they … culturocentric education, which involves the history of all groups, whether negative or positive. It moves away from just studying the … of minority groups.
Most American teachers are totally … in this area. … groups are often studied about on one special day, one week or one month. However, that is the direction to go in the culturally … society. In order to teach culturocentric history, teachers need a variety of history books and the willingness to examine original … .
Однако, что бы мы ни рассматривали, нельзя не учитывать группы меньшинств и то, как их историю влияли действия определенных людей. Кроме того, чтобы учить мульткультурную историю, большинству учителей нужно переучиться. Это сложно для преподавателей, поскольку целые столетия их культура поддерживала их веру в это, чтобы оправдать своё жестокое и бесчеловечное обращение с неевропейскими группами. Вместо мульткультурного образования они предпочитают культуроцентрическое образование, которое включает в себя историю всех групп, будь они отрицательными или положительными. Оно отходит от изучения только истории групп меньшинств.
Большинство американских учителей полностью не готовы в этой области. Группы меньшинств часто изучаются лишь в один определенный день, одну неделю или один месяц. Однако, этому направлению нужно двигаться в культурно многообразном обществе. Чтобы преподавать культуроцентрическую историю, учителям нужно обладать разнообразными учебниками по истории и готовностью проанализировать оригинальные источники.