1) Which of the following is mentioned in the first paragraph?
a) people underestimating their own abilities.
b) people accepting inappropriate advice.
c) people being unwilling to take risks.
d) people constantly changing their minds.
2) What does the writer say about Career Analysts in the second paragraph?
a) It is about to offer a service for people at executive level.
b) The range of services it offers is unique.
c) She was initially doubtful that it could be useful to her.
d) Only one of its services was relevant to her.
3) What happened when the writer took the aptitude tests?
a) She found two of the papers extremely difficult.
b) She put in very little effort on any of them.
c) She didn’t understand what she was required to do on one of them.
d) The papers were not what she had been expecting.
4) What does the writer say about the statements on the questionnaires?
a) She thought about them for longer than she was supposed to.
b) She found some of them rather strange.
c) One of them focused on her attitude to risk.
d) One of them concerned her current situation only.
5) The writer says that the idea behind the questionnaires is that
a) people will find some of the questions quite hard to answer.
b) the answers to them and the aptitude tests will provide all the necessary information.
c) they will encourage people to have new ideas about possible careers.
d) they will give a more accurate picture of people than the aptitude tests.
6) Some of the questions Sheridan Hughes asked concerned the writer’s
a) opinions of the tests and questionnaires.
b) relationships with family members.
c) main regrets.
d) progress through life.
7) The writer felt that during the interview, Mrs Hughes
a) was keen not to upset her concerning her test results.
b) seemed surprised at how badly she had done in the tests.
c) was being honest about her strengths and weaknesses.
d) preferred to avoid talking about her test results.
8) The advice Mrs Hughes gave to the writer included the suggestion that she should
a) think about taking a course on writing.
b) concentrate only on writing and not on any other kind of work.
c) increase the number of subjects she writes about.
d) do something she had previously considered unappealing.
Обоснование: В тексте первого параграфа говорится: "We don’t like doing things we’re not good at. We feel uncomfortable making mistakes". Это указывает на то, что люди не хотят рисковать и делать что-то, в чем они не уверены.
2) Ответ: a) Она собирается предложить услугу для людей на руководящих должностях.
Обоснование: Во втором параграфе говорится: "I told her I was a bit doubtful about whether a career analyst could help me. I didn’t think I needed it." Это указывает на то, что вначале писательница сомневалась в полезности Career Analysts, но в итоге признала, что для людей на руководящих должностях они могут быть полезными.
3) Ответ: c) Она не понимала, что ей требуется сделать на одной из работ.
Обоснование: В тексте говорится, "I found the first two papers quite difficult, and I hadn’t got a clue what to do with the third one." Это показывает, что на одной из работ писательница не понимала, что ей нужно делать.
4) Ответ: b) Она нашла некоторые из них довольно странными.
Обоснование: В тексте говорится, "Some of the questionnaire statements were pretty strange, I thought." Это указывает на то, что писательница нашла некоторые утверждения вопросников довольно странными.
5) Ответ: c) Они будут побуждать людей иметь новые идеи о возможных карьерах.
Обоснование: В тексте говорится, "the idea behind the questionnaires is that they’re supposed to encourage you to have new ideas about possible careers". Это показывает, что целью вопросников является побуждение людей иметь новые идеи о возможных карьерах.
6) Ответ: a) мнение о тестах и вопросниках.
Обоснование: В тексте говорится, "Some of Sheridan Hughes’s questions concerned my opinions of the tests and questionnaires". Это показывает, что некоторые вопросы Шеридан Хьюз касались мнения писательницы о тестах и вопросниках.
7) Ответ: c) она была честной в отношении ее сильных и слабых сторон.
Обоснование: В тексте говорится: "During the interview, Mrs Hughes seemed very honest about my strengths and weaknesses." Это указывает на то, что Шеридан Хьюз была честной в отношении сильных и слабых сторон писательницы.
8) Ответ: a) подумать о посещении курса по писательству.
Обоснование: В тексте говорится, "She suggested that maybe I should think about taking a course on writing." Это указывает на то, что Шеридан Хьюз советовала писательнице подумать о посещении курса по писательству.