1. прочитайте и переведите текст. speech therapy ipart speech therapy or logopedics is a science about the infringements of speech, the methods of their prevention, revealing and elimination by means of special training and education. speech therapy studies the reasons, mechanisms, semi logy, current structure of infringements of speech activity, and the system of correctional influence. the term ‘logopedics’ comes from the greek roots: logos (a word) and pedos(i bring up, i train) - and in translation means «education or teaching correct speech». the subject of speech therapy as a science is the infringements of speech and the process of training and education of persons with frustrated speech activity. the object of studying is the person (individual), treated for the infringement of speech. the infringements of speech are studied by physiologists, neuropathologies, psychologists, linguists, etc. thus everyone considers them under the certain point of view according to the purposes, problems and means of the science. speech therapy considers speech disturbance from the positions of the prevention and overcoming it by means of specially organized training and education, therefore it deals with special pedagogic. the structure of modern speech therapy is made with preschool, school and the speech therapy of teenagers and adults. the basic purpose of speech therapy is the development of scientifically proven system of training, education and re-education of persons with the infringements of speech, and also the prevention of speech frustration. it creates optimum conditions for the development of the personality of children with the infringements of speech. there are numerous modern researches by russian and foreign authors testifying great compensating opportunities in the development of children's brain and the perfection of ways and the methods of speech therapy correctional influence…. the basic direction of speech therapy influence is the development of speech, the correction and preventive maintenance of its infringements. during the speech therapy work the development of touch functions is provided; the development of motility is provided, especially speech motility; the development of cognitive activity, first of all thinking, memorizing, attention; the formation of the child personality with simultaneous regulations, and also correction of social attitudes onto the influence on social environment. 2. составьте 5 вопросов к тексту.

tatsawi tatsawi    3   14.11.2019 19:11    0

Ответы
Angelina13112003 Angelina13112003  10.10.2020 13:16

Логопедия ИПАРТ Логопедия или логопедия-это наука о нарушениях речи, методах их профилактики, выявления и устранения с специального обучения и воспитания. Логопедия изучает причины, механизмы, закономерности, текущую структуру нарушений речевой деятельности, систему коррекционного воздействия. Термин "логопедия «происходит от греческих корней: logos (Слово) и pedos(воспитываю, тренирую) - и в переводе означает»воспитание или обучение правильной речи". Предметом логопедии как науки являются нарушения речи и процесс обучения и воспитания лиц с нарушенной речевой деятельностью. Объектом изучения является человек (индивид), лечившийся от нарушения речи. Нарушения речи изучают физиологи, невропатологи, психологи, лингвисты и др. при этом каждый рассматривает их под определенной точкой зрения в соответствии с целями, задачами и средствами своей науки. Логопедия рассматривает нарушение речи с позиций профилактики и преодоления его с специально организованного обучения и воспитания, поэтому занимается специальной педагогикой. Структура современной логопедии составлена с учетом дошкольного, школьного и логопедического образования подростков и взрослых. Основной целью логопедии является разработка научно обоснованной системы обучения, воспитания и перевоспитания лиц с нарушениями речи, а также профилактика речевых расстройств. Это создает оптимальные условия для развития личности детей с нарушениями речи. Имеются многочисленные современные исследования отечественных и зарубежных авторов, свидетельствующие о больших компенсаторных возможностях в развитии детского мозга и совершенствовании и методов логопедического коррекционного воздействия. Основным направлением логопедического воздействия является развитие речи, коррекция и профилактика ее нарушений. Во время логопедической работы обеспечивается развитие сенсорных функций; обеспечивается развитие моторики, особенно речевой моторики; развитие познавательной деятельности, прежде всего мышления, запоминания, внимания; формирование личности ребенка с одновременной регуляцией, а также коррекцией социальных установок на воздействие на социальную среду

Объяснение:

ПОКАЗАТЬ ОТВЕТЫ
Другие вопросы по теме Английский язык