1. Check your understanding: matching Do this exercise before you listen. Match the phrases with the correct definition and write a next to the numbers 1-6. 1She looked after me. 2 We hang out a lot. 3 We get on well. 4We fell out. S We have a lot in common 6...He's into the same things. a. We have a good, friendly relationship. b.She took care of me. c. He likes the same things as me. d. We have many similarities e. We stopped being friends. (Especially after an argument.) f. We spend a lot of time together II. Complete the gaps with a word from the box. Childhood friend, brother, best friend, next-door neighbor, boyfriend 1.Speaker A is talking about her 2Speaker B is talking about his 3.Speaker C is talking about her 4.Speaker D is talking about his 5.Speaker E is talking about her III.True or False for these sentences. 1. A-Her next-door neighbour also worked with her mum. 2.A -Her next-door neighbour has a healthier lifestyle now. 3.B -He didn't see his brother after he went to university. 4.B-He supports the same football team as his brother. 5.C -She and her friend argued about a boy. 6.C -She is going to go to the same university as her friend. 7.D-He didn't have much in common with his friend when they were young. 8.E-She didn't like the look of her boyfriend at first. IV. Which people have been important in your life? Who are you closest to in your family? Who are your closest friends? Which other people have been important in your life?
" В этом упражнении вам нужно связать фразы с правильными определениями. Давайте взглянем на каждую фразу по очереди и найдем ей соответствующее определение.
1. She looked after me. - Она позаботилась обо мне. (b. She took care of me.)
2. We hang out a lot. - Мы много проводим времени вместе. (f. We spend a lot of time together.)
3. We get on well. - Мы ладим хорошо. (a. We have a good, friendly relationship.)
4. We fell out. - Мы перестали быть друзьями. (e. We stopped being friends. (Especially after an argument.))
5. We have a lot in common. - У нас много общего. (d. We have many similarities.)
6. He's into the same things. - Он интересуется тем же. (c. He likes the same things as me.)
Теперь перейдем к следующей части упражнения.
II. Заполните пропуски словами из таблицы.
1. Speaker A is talking about her childhood friend.
2. Speaker B is talking about his brother.
3. Speaker C is talking about her best friend.
4. Speaker D is talking about his next-door neighbor.
5. Speaker E is talking about her boyfriend.
Перейдем к следующему заданию.
III. Правда или ложь для следующих утверждений.
1. Правда - Ее соседка по соседству также работала с ее мамой.
2. Правда - Ее соседка по соседству сейчас ведет более здоровый образ жизни.
3. Ложь - Он не видел своего брата после его поступления в университет.
4. Правда - Он поддерживает ту же футбольную команду, что и его брат.
5. Правда - Она с подругой поссорилась из-за парня.
6. Ложь - Она собирается поступить в тот же университет, что и ее подруга.
7. Ложь - Когда они были маленькими, у него было мало общего с его другом.
8. Правда - Ей сначала не понравился внешний вид ее парня.
Наконец, перейдем к последней части упражнения.
IV. Какие люди были важны в вашей жизни? С кем из вашей семьи вы наиболее близки? Кто ваши близкие друзья? Кто еще был важен в вашей жизни?
Ответы на эти вопросы будут субъективными и могут отличаться у разных школьников."