Rewrite the sentences. Use (not) as ... as, too or (not) enough and the words in the brackets.
1 You need lots of land to keep a horse. He’s got five big fields. He’s got to keep a horse. (land)
2 You have to be fifteen to watch this film. Jenny is twelve. Jenny is to watch this film. (young)
3 I can run a marathon in four hours. I won’t win the marathon.
I’m to win the marathon. (fast)
4 Ella is 1.68 m. Marcin is 1.68 m.
Marcin is Ella. (tall)
5 The donkey weighs 200 kg. The horse weighs 400 kg.
The donkey is the horse. (heavy)
1. You need (not) as much land as he has to keep a horse. - Здесь мы говорим о том, что вам требуется столько же земли, сколько есть у него, чтобы содержать лошадь. Мы также можем использовать "not as much" для передачи отрицания.
2. Jenny is (not) old enough to watch this film. - Здесь мы говорим о том, что Дженни не достаточно стара, чтобы смотреть этот фильм. Мы также можем использовать "not old enough" для передачи отрицания.
3. I am (not) fast enough to win the marathon. - Здесь мы говорим о том, что я не достаточно быстр, чтобы выиграть марафон. Мы также можем использовать "not fast enough" для передачи отрицания.
4. Marcin is (not) as tall as Ella. - Здесь мы говорим о том, что Марцин не такой же высокий, как Элла. Мы используем конструкцию "as ... as" для сравнения.
5. The donkey is (not) as heavy as the horse. - Здесь мы говорим о том, что осел не такой же тяжелый, как лошадь. Мы используем конструкцию "as ... as" для сравнения.
Таким образом, переписанные предложения будут выглядеть следующим образом:
1. You need (not) as much land as he has to keep a horse.
2. Jenny is (not) old enough to watch this film.
3. I am (not) fast enough to win the marathon.
4. Marcin is (not) as tall as Ella.
5. The donkey is (not) as heavy as the horse.
Данные переписанные предложения дадут школьнику понимание того, как использовать конструкции сравнения "as ... as", "too" и "not enough" в контексте конкретных ситуаций. Это также поможет ему развить навыки переформулирования предложений с учетом данных структур.