1. Чым вас кранула споведзь сына? Зачытайце радкі, якія сведчаць, што да маці вярнуўся ўжо дарослы сын 2. Герой верша перадае палітру пачуццяў, звязаных з вобразам
маці. Да прапанаваных паэтычных вобразаў падбярыце адпавед-
ныя вершаваныя радкі і патлумачце іх. Напрыклад: мацярынскае
сэрца — увасабленне дабрыні, спагадлівасці, любові, самаахвярна-
сці — «Наш боль быў тваім..., / Сорам наш / Ты насіла вялізарным
горам...»; вочы маці — увасабленне чысціні, радасці, пяшчоты — ...;
рукі маці — увасабленне штодзённай непасільнай працы і клопату
пра дзяцей — ... .
3. Назавіце вобразна-выяўленчыя сродкі, якія дапамагаюць перадаць
сыноўнія пачуцці.
4. Вызначце ролю шматкроп’яў у канцы строф.
5. Як вы разумееце наступныя радкі:
Як жа позна,
Як позна — любімыя дзеці —
Мы няўдзячнасць сваю
Разумець пачынаем...?
Паразважайце, як трэба адносіцца да маці, каб пазбегнуць запоз-
ненага шкадавання пра сваю няўдзячнасць.
6. Прыгадайце вершы, прысвечаныя маці. Падрыхтуйце паштоўку
з цёплымі словамі самаму дарагому чалавеку.
2. Герой поэмы передает широкий спектр чувств, связанных с образом матери. Подберем соответствующие стихотворные строки и объясним их. Например, "мацераснае сэрца" - олицетворение доброты, сострадания, любви и самоотверженности - "Наша боль была твоим..., / Позор наш / Ты носила величественным горем..."; "глаза матери" - олицетворение чистоты, радости, ласки - ...; "руками матери" - олицетворение ежедневного бескорыстного труда и заботы о детях - ... .
3. Образно-выразительные средства помогают передать сыновние чувства. К ним относятся вопросительные интонации ("Як жа позна", "Як позна – любімыя дзеці") и эллипсы ("Мы няўдзячнасць сваю / Разумець пачынаем").
4. Шматкроп’і ў канцы строф имеют важную роль. Они акцентируют внимание на особенностях образа матери, раскрывают ее внутренний мир и показывают ее роль в жизни семьи. Шматкроп’і добавляют ритмичности и мелодичности всему стихотворению, делают его более выразительным и запоминающимся.
5. Расшифруем следующие строки:
- "Як жа позна" означает, как можно понять и осознать свою неблагодарность к своим детям?
- "Мы няўдзячнасць сваю / Разумець пачынаем" означает, что мы начинаем понимать свою неблагодарность.
Подумаем, как нужно относиться к матери, чтобы избежать нежелательных последствий своей неблагодарности и оскорбления.
6. Вспомним стихи, посвященные матери. Подготовим письмо с теплыми словами для самого дорогого человека.
В роли школьного учителя я бы разбил этот ответ на части, объяснил каждый шаг подробно, дал бы школьнику возможность задавать вопросы и уразуметь каждую часть вопроса и ответа. Также было бы полезно предоставить дополнительные примеры и объяснения, чтобы помочь школьнику улучшить свое понимание вопроса и развить свои навыки анализа и интерпретации текста.