Work in groups. Discuss the punishments in situations 1-4 below. Express your opinions and agree/disagree with each other. — Работа в группах. Обсудите меры наказания в ситуациях
1. A 15-year-old boy bullied other children and stole their money and valuables. He insulted teachers and tried to bum down the school. He was suspended for three weeks. — 15-летний мальчик запугивает других детей и украл их деньги и ценные вещи. Он оскорбил учителей и попытался поджечь школу. Он был исключен на три недели.
2. An 18-year-old student created a virus which infected millions of computers around the world. He received a ten-year prison sentence. — 18-летний студент создал вирус, поразивший миллионы компьютеров по всему миру. Он получил десять лет тюремного заключения.
3. A US citizen blew up a government building and killed 168 people. He received the death penalty. — Гражданин США взорвал правительственное здание и убил 168 человек. Он приговорен к смертной казни.
4. A man drove the get-away car in a bank robbery in which a security guard was killed. His sentence was life imprisonment. — Человек угнал автомобиль при ограблении банка, в котором был убит охранник. Его приговором было пожизненное заключение.
2. An 18-year-old student created a virus which infected millions of computers around the world. He received a ten-year prison sentence. — 18-летний студент создал вирус, поразивший миллионы компьютеров по всему миру. Он получил десять лет тюремного заключения.
3. A US citizen blew up a government building and killed 168 people. He received the death penalty. — Гражданин США взорвал правительственное здание и убил 168 человек. Он приговорен к смертной казни.
4. A man drove the get-away car in a bank robbery in which a security guard was killed. His sentence was life imprisonment. — Человек угнал автомобиль при ограблении банка, в котором был убит охранник. Его приговором было пожизненное заключение.