Listen to the recording again and discuss the following questions in pairs. Report your ideas to the class. 1 In what country is the approach to the school uniform more reasonable? Why do you think so?

000StalGuy0001 000StalGuy0001    3   17.04.2019 04:30    1

Ответы
rrr46 rrr46  17.04.2019 04:30
1) In my opinion, in Japan the approach to school uniform is very reasonable. It uses to reduce class differences. But this uniform isn’t boring at all! It’s different in every school. Also it’s very comfortable and cool!
(По моему мнению, в Японии подход к школьной форме наиболее разумный. Она, как и везде используется для того, чтобы убрать межклассовые различия. Однако эту форму абсолютно нельзя назвать «скучной». В каждой школе она своя, к тому же достаточно удобная и красивая)

2) There are many arguments about school uniform because it’s very important and ambiguous question. There are many supporters of school uniform. They say that it helps students to be more disciplined. Also it helps to reduce class differences. But also there are many people that are against of school uniform. They say that school uniform doesn’t let student feel his personality fully.
(Существует много споров вокруг школьной формы, так как это очень важный и неоднозначный вопрос. Многие люди выступаю «за» школьную форму, поскольку считают, что она делает учеников более дисциплинированными, убирает классовые различия. Также существует много противников школьной формы. Они считают, что школьная форма не дает ученику чувствовать себя личностью в полной мере)

3) I think a school uniform doesn’t help to solve social problems. Every student wants to be a unique. If he can’t be unique person wearing clothing which he likes, he will try to attract someone’s attention doing bad things.
(Мне кажется, что школьная форма не сможет помочь решить социальные проблемы школьников. Любой ученик хочет быть индивидуальностью. Если он не может выделиться одеждой, он начнет привлекать к себе внимание, начав делать плохие вещи)
ПОКАЗАТЬ ОТВЕТЫ
Другие вопросы по теме Другие предметы