Задание 2. Образуйте формы множественного числа существительных и запишите полученные формы в три столбика в соответствии с произношением окончания. (10*2= )
shop, dish, film, star, cock, song, ant, horse, tray, kite
[s]
[z]
[ız]
Задание 3. Запишите пропущенные формы глагола «be». (10*2= )
We (1) at the table. It (2) afternoon now and I (3) hungry. My mum and dad (4) hungry too. The plates (5) on the table. The fish (6) on the plates. It (7) not cold, it (8) hot. I like the food. I (9) not hungry now. My mum (10) a good cook.
Задание 4. Выберите правильные формы глаголов, чтобы закончить эти предложения. Запишите выбранные формы. (5*1= )
1. Sam and Justin (see/sees) thirteen pigs.
2. The little dog (play/plays) under the tree.
3. Our teacher (like/likes) sweet cold ice-cream.
4. The painter (have/has) bright paints.
5. We (sing/sings) songs on Wednesday.
Задание 5. ответьте письменно на во балов