Упражнение 2
Adjective prefixes: dis-, il-, im-, in-, un-.
THE RIGHT OF CUSTOMERS
Many people are 1. (AWARE) of exactly what their rights are as customers. But many people experience 2. (EFFICIENT) Receive bills that are totally 3.(CORRECT) or are victims of traders who are either simply 4.(HONEST) or engaged in activities that are completely 5.( LEGAL). What can you do in this position? Many people feel that they are 6.(CAPABLE) of doing anything about it, while others don’t wish to be 7. (POLITE)when dealing with a shop or other trader and are 8.(WILLING) to make a fuss. But this attitude is surely 9.(WISE) . If you ‘ve been the victim of what you believe to be 10.(FAIR) treatment, you should do something about it and in this leaflet we’ll explain exactly what.
1)AWARE
2)EFFICENT
3)CORRECT
4)HONEST
5)LEGAL
6)CARABAL
7)LEGAL
8)WILLING
9)WISE
10)FALR
В этом упражнении нам предлагается заполнить пропуски в тексте при помощи префиксов прилагательных: dis-, il-, im-, in-, un-. Давайте рассмотрим каждый пропуск по очереди и найдем подходящий префикс.
1. Many people are unaware of exactly what their rights are as customers.
В данном случае нам нужно добавить противоположный смысл к прилагательному "aware". Для этого мы используем префикс "un-", который означает "не", тогда получается "unaware".
2. But many people experience inefficient receiving bills that are totally incorrect.
Тут нам нужно добавить отрицательный смысл к прилагательному "efficient". Префикс "in-" подходит для этого, поскольку он означает "неэффективный", получается "inefficient".
3. Many people experience incorrect receive bills that are totally incorrect.
Здесь нужно добавить отрицательный смысл к прилагательному "correct". Префикс "in-" снова подходит, поэтому получается "incorrect".
4. But many people experience dishonest victims of traders who are either simply dishonest or engaged in activities that are completely legal.
Тут мы должны добавить отрицательный смысл к прилагательному "honest". Хорошим префиксом будет "dis-", который означает "недобросовестный" или "нечестный", поэтому получается "dishonest".
5. But many people experience illegal activities that are completely legal.
Здесь требуется добавить противоположный смысл к прилагательному "legal". Префикс "il-" подходит для этого, поэтому получается "illegal".
6. Many people feel that they are incapable of doing anything about it.
В данном случае мы должны добавить противоположный смысл к прилагательному "capable". Префикс "in-" подходит для этого, поэтому получается "incapable".
7. While others don't wish to be impolite when dealing with a shop or other trader and are willing to make a fuss.
Здесь нужно добавить отрицательный смысл к прилагательному "polite". Префикс "un-" подходит для этого, поэтому получается "impolite".
8. But this attitude is surely unwise.
В данном случае мы должны добавить отрицательный смысл к прилагательному "wise". Префикс "un-" подходит для этого, поэтому получается "unwise".
9. If you've been the victim of what you believe to be unfair treatment, you should do something about it.
Здесь нужно добавить отрицательный смысл к прилагательному "fair". Префикс "un-" подходит для этого, поэтому получается "unfair".
10. And in this leaflet we'll explain exactly what.
Здесь мы видим "требуется" противоположный смыслотрицательный смысл к прилагательному "fair", а тогда префиксы "un-" снова подходит для этого, поэтому получается "unfair".
Таким образом, после добавления необходимых префиксов, весь текст будет следующим образом:
"Упражнение 2
Adjective prefixes: dis-, il-, im-, in-, un-.
THE RIGHT OF CUSTOMERS
Many people are unaware of exactly what their rights are as customers. But many people experience inefficient receiving bills that are totally incorrect or are victims of traders who are either simply dishonest or engaged in activities that are completely illegal. What can you do in this position? Many people feel that they are incapable of doing anything about it, while others don't wish to be impolite when dealing with a shop or other trader and are willing to make a fuss. But this attitude is surely unwise. If you've been the victim of what you believe to be unfair treatment, you should do something about it and in this leaflet we'll explain exactly what."
Надеюсь, это решение понятно и полезно для школьника. Если у тебя возникли вопросы, не стесняйся задавать их!