Advertisement is a marketing tool. It is used to promote or sell a product, service or idea.
Functions of advertisement
One of the main functions of advertisement is to attract public interest to something. It is also used to maintain this interest and constantly remind us of a product or a service. Types of advertisement
With the development of mass media a lot of different types of advertisement have appeared.
Depending on a purpose, advertisement can be political, commercial or social.
Commercial ads often try to increase consumption of their products or services through "branding", which associates a product name with certain qualities in the minds of consumers.
Advertising is communicated through various mass media, including traditional media such as newspapers, magazines, television, radio; and new media such as search results, blogs, social media or websites. Advantages and disadvantages
The main advantage of advertising is that it helps to generate sales. Thanks to advertising we learn about new products and services.
On the other side, we cannot fully eliminate it, because it is everywhere.
Реклама – это маркетинговый инструмент. Он используется, чтобы продвинуть или продать продукт, услугу или идею.
Функции рекламы
Одна из главных функций рекламы – привлечь общественный интерес к чему-либо. Она также используется для поддержания этого интереса и постоянного напоминания о продукте или услуге. Виды рекламы
С развитием СМИ появилось много разных видов рекламы.
В зависимости от цели, реклама может быть политической, коммерческой или социальной.
Зачастую цель коммерческой рекламы – вызвать повышенное потребление продуктов или услуг с "брэндинга", который в сознании потребителей ассоциирует название продукта с определенными характеристиками.
Реклама может быть размещена в разных СМИ, включая традиционные СМИ, такие как газеты, журналы, телевидение, радио; и новых медиа, таких как поисковые системы, блоги, социальные сети или сайты. Плюсы и минусы
Главным преимуществом рекламы является то, что она росту продаж. Благодаря рекламе мы узнаем о новых продуктах и услугах.
С другой стороны мы не можем полностью отказаться от нее, потому что она повсюду.
Functions of advertisement
One of the main functions of advertisement is to attract public interest to something. It is also used to maintain this interest and constantly remind us of a product or a service.
Types of advertisement
With the development of mass media a lot of different types of advertisement have appeared.
Depending on a purpose, advertisement can be political, commercial or social.
Commercial ads often try to increase consumption of their products or services through "branding", which associates a product name with certain qualities in the minds of consumers.
Advertising is communicated through various mass media, including traditional media such as newspapers, magazines, television, radio; and new media such as search results, blogs, social media or websites.
Advantages and disadvantages
The main advantage of advertising is that it helps to generate sales. Thanks to advertising we learn about new products and services.
On the other side, we cannot fully eliminate it, because it is everywhere.
Реклама – это маркетинговый инструмент. Он используется, чтобы продвинуть или продать продукт, услугу или идею.
Функции рекламы
Одна из главных функций рекламы – привлечь общественный интерес к чему-либо. Она также используется для поддержания этого интереса и постоянного напоминания о продукте или услуге.
Виды рекламы
С развитием СМИ появилось много разных видов рекламы.
В зависимости от цели, реклама может быть политической, коммерческой или социальной.
Зачастую цель коммерческой рекламы – вызвать повышенное потребление продуктов или услуг с "брэндинга", который в сознании потребителей ассоциирует название продукта с определенными характеристиками.
Реклама может быть размещена в разных СМИ, включая традиционные СМИ, такие как газеты, журналы, телевидение, радио; и новых медиа, таких как поисковые системы, блоги, социальные сети или сайты.
Плюсы и минусы
Главным преимуществом рекламы является то, что она росту продаж. Благодаря рекламе мы узнаем о новых продуктах и услугах.
С другой стороны мы не можем полностью отказаться от нее, потому что она повсюду.