Перевести the slavonic written language came to rus from bulgaria in the 9th century. towards the end of this century the replacement of religious books in greek for those in the slavonic language began. between the 10th and 13th centuries russians developed a high civilization, which formed the foundation of the russian culture in the following centuries. during this period numerous cultural treasures were accumulated. the written works of the time show that the level of knowledge on most natural phenomena was as high as that of ancient greece. monasteries were cultural and educational centres. they had large libraries and well-equipped book-making shops, in which not only church manuscripts were 11 copied and translated but original books were written. today we can confidently say that ancient rus was a state of high culture and knowledge. 2. in pre-revolutionary russia there was a network of primary schools for common people. nevertheless illiteracy among common people was very high. well-off people taught their children in grammar schools, commercial schools or secondary schools teaching no classics. there were also schools for nobles only. entrance to those schools was limited. for example, at lycee where a.s. pushkin studied the number of pupils ranged from thirty to one hundred. only boys at the age of 10 or 12 from noble families of high rank were admitted and studied there for six years. they were taught many different subjects. the most important were russian literature, history, geography, mathematics, physics, logic, law, rhetoric and such foreign languages as french, english, german and latin. great attention was paid to different arts and physical training: riding, swimming, fencing and dancing. the aim of this school was to bring up intelligent people in the broad sense of the word. those who graduated from such educational institutions usually entered the service of their country to realize their abilities and knowledge to the benefit of their state. 3. the history of higher education in russia goes back to 1755 when the first university was founded in moscow on the initiative of m.v. lomonosov and in accordance with his plan. later, universities were opened in many other big cities of the country.
Русские разработали высокой цивилизации, которая легла в основу
Русская культура в следующих веков. В этот период многочисленные
культурные сокровища были накоплены. Письменные работы того времени показывают, что
уровень знаний на большинство природных явлений была так же высока, как Древние
Греция.
Монастыри были культурными и
- образовательные центры. Они были большие библиотеки и хорошо оборудованный изготовления книг
магазины, в которых не только церковные рукописи были
11
копировать и переведены, но были настоящие книги,
написана. Сегодня мы можем с уверенностью сказать, что Древняя Русь была государством с высоким
культуры и знаний.
2.
В
дореволюционной России
там была сеть начальных школ для простых людей. Тем не менее,
неграмотность среди простых людей была очень высокой. Люди состоятельные и учил их
детей в гимназиях, коммерческие школы или средних школах преподавание
нет классики.
Там были также школы для дворян
только. Вход для этих школ был ограничен. Например, в лицей, где А.С.
Пушкин учился количество учащихся колебался от тридцати до ста. Только
мальчики в возрасте 10 или 12 из знатных семей высокого ранга были
разрешены и учился там в течение шести лет. Они были учил многим разным
предметам. Наиболее важным было и русской литературы, истории, географии,
математика, физика, логика, право, риторику и такие иностранные языки, как
Французский, английский, немецкий и латынь. Большое внимание было уделено разных искусств
и физическая подготовка: езда, плавание, фехтование и танцы. Цель этого
школы-воспитать умных людей в широком смысле слова. Те,
кто окончил таких учебных заведений, как правило, поступил на службу
их страны, чтобы реализовать свои и знания на благо их
государство.
3. История высшего образования в России восходит к 1755 году, когда первый университет был основан в Москве по инициативе М.В. Ломоносова
и в соответствии с его планом. Позже, открыты университеты во многих других
крупных городов страны.