Перевести. the development of elevators was led by the need for movement of raw materials including coal and lumber from hillsides. the technology developed bu these industries and the introduction of steel beam construction worked together to provide the passenger and freight elevators in use today. starting in the coal mines, by the mid-19th century elevators were operated with steam power and were used for moving goods in bulk in mines and factories. these steam driven devices were soon being applied to a diverse set of purposes - in 1823, two architects working in london, burton and homer, built and operated a novel tourist attraction, which they called the ascending room. it elevated paying customers to a considerable height in the center of london, allowing them a magnificent panoramic view of downtown. early, crude steam-driven elevators were refined in the ensuing decade; - in 1835 an innovative elevator called the "teagle" was developed by the company frost and stutt in england. the elevator was bell-driven and used a counterweight for extra power. the hydraulic crane was invented by sir william armstrong in 1846, primaly for use at the tyneside docks for loading cargo. these quickly supplanted the earlier steam driven elevators: exploiting pascal`s law, they provided a much greater force. a water pump supplied a varlable level of water pressure to a plunger encased inside a vertical cylinder, allowing the level of the platform (carrying a heavy load) to be raised and lowered. called a tram or tramway, people enter this unique tramway much as one world enter an ordinary elevator, through double doors. passing thought the doors the passengers in small groups enter a hozizontal cylindrical compartment containing seats on each side and flat floor. a number of these compartments are linked to from a train. these compartments each individually retain an appropriate level orientation by tilting while the entire train follows curved tracks up one leg of the arch. there are two trainways within the arch, one at the north end, and the other at the south end. the entry doors have windowns, so people traveling within the arch are able to see the interior structure of the arch during the ride to and from the observation deck. at the beginning of the trip the cars hang from the drive cables, but as the angle of the shafl changes, they end up beside and them on top the cables. viem up the shafl of the elevator at the new city hall, hanover, germany.
Развитие лифтов было обусловлено необходимостью перемещения сырья, включая уголь и древесину с склонов. Технология, разработанная в этих отраслях промышленности, и внедрение конструкции стальной балки работали вместе, чтобы сегодня использовать пассажирские и грузовые лифты. Начиная с угольных шахт, к середине 19-го века лифты эксплуатировались с паровой энергией и использовались для перемещения товаров навалом в шахтах и фабриках. Эти паровые устройства вскоре были применены к различным целям - в 1823 году два архитектора, работающие в Лондоне, Бертон и Гомер, построили и управляли новой туристической достопримечательностью, которую они назвали восходящей комнатой. Это повысило платеже клиентов до значительной высоты в центре Лондона, что позволило им насладиться великолепным панорамным видом на центр города. Ранние, сырые паровые лифты были усовершенствованы в последующее десятилетие; - в 1835 году инновационный лифт под названием «Teagle» был разработан компанией Frost and Stutt в Англии. Лифт был колоколообразным и использовал противовес для дополнительной мощности. Гидравлический кран был изобретен сэром Уильямом Армстронгом в 1846 году, прежде всего для использования в доках Tyneside для погрузки груза. Они быстро вытеснили более ранние паровые лифты: эксплуатируя закон Паскаля, они обеспечили гораздо большую силу. Водяной насос подавал переменный уровень давления воды в плунжер, заключенный внутри вертикального цилиндра, позволяя поднимать и опускать уровень платформы (несущей большую нагрузку). Названный трамваем или трамвайным, люди входят в этот уникальный трамвай, так как один мир входит в обычный лифт, через двойные двери. Проезжая мысли, пассажиры в маленьких группах входят в горизонтальный цилиндрический отсек, в котором есть сиденья с каждой стороны и плоский пол. Некоторые из этих отсеков связаны с поездом. Эти отсеки каждый индивидуально сохраняют соответствующую ориентацию уровня, наклоняясь, пока весь поезд следует изогнутым дорожкам вверх по одной ноге арки. Внутри арки есть два пути: один на северном конце, а другой на южном конце. Входные двери имеют окна, так что люди, путешествующие в арке, могут видеть внутреннюю структуру Арки во время поездки на смотровую площадку и обратно. В начале поездки машины висят от приводных кабелей, но по мере изменения угла шафла они оказываются рядом с ними и сверху на кабелях. Поднимите шафл лифта в Нью-мэрии, Ганновер, Германия.