Перевести текст unit4. change. us department stores launch counter-attack (31th page) by lauren foster as consumers demand better value and a more interesting and stimulating experience while shopping, (#5) department stores face a clear choice: adapt or die. 'my concern is that they will become retail museums/ says britt breemer, (#10) chairman of america's research group. the bottom line is that they have to admit they are in trouble and figure out some way to (#15) reinvent themselves. 'this may help to explain why four times as many households visit discount stores as department stores. (#20) department stores face mounting competition from speciality retailers and discounters, such as wal-mart and target. their (#25) steady loss of market share may be partly because the concept was born in a different era, a time when, for families, a trip to the (#30) stores combined shopping with entertainment. what is needed, say retail experts, is a new approach. a typical example of this (#35) approach working is seen at selfridges. this uk group hat racast itself from a 'sleepy 1970-styte department store' into a retailing experience fit for the 21st century, says wendy liebmann, president of wsl strategic retail. one of the main changes is (#45) that more floor space is rented to vendors, in what is sometimes referred to as the showcase business model: vendors design their own so booths and are encouraged to be creative. the selfridges model, says peter williams, ceo of .selfridges, is about creating (#55) an experience that is 'new, interesting and different' where it is not just the product that is different he says> the problem with us (#60) department btoies is that they arnold aronson, a management consultant, believes selfridges could be a (#65) prototype for failing us department stores: 'it has brought back excitement and novelty and is really seducing customers by developing the (#70) right merchandise, in the right quantities at the right time.' federated, which owns macy's and bloomingdale's, (#75) appears to be moving in the right direction. forty-two stores are being upgraded with the latest components of its 'reinvent' strategy, (#80) including enhanced fitting rooms, convenient price check devices, comfortable lounge areas, computer kiosks and shopping carts. (#85) the challenge department stores face is how to develop in a sector that is, essentially, not growing. but if they adapt, many industry observers (#90) believe they will survive. 'the department store is not dead, it will live on,' said robert tamilia, professor of marketing at the university of (#95) quebec. but it will not be the same animal it was before.' from the financial times

daryastasevich1 daryastasevich1    2   02.09.2019 18:00    13

Ответы
ПотнаяБабка2000 ПотнаяБабка2000  06.10.2020 12:52

Юнит 4. Перемены. Американские универмаги начинают атаку.

Поскольку покупатели требуют лучшей цены и более интересного и стимулирующего покупательского опыта,у универмагов есть только два выхода: при или исчезнуть. "Меня беспокоит то,что в будущем у них есть все перспективы стать магазинами-музеями",говорит Бритт Бример,председатель Американской исследовательской компании. В итоге они всё-таки должны признать,что они в беде и изобрести для себя путь восстановления." Это объясняет и то,что в четыре раза больше домохозяек посещает дисконтные магазины,нежели чем универмаги. Универсальные магазины сталкиваются с повышенной конкуренцией со стороны некоторых сетей магазинов и дисконт-магазинов,таких как Wal-Mart и Target. Их постоянная потеря части рынка может быть обусловлена тем,что такая концепция была создана в другой эпохе,где семейная поездка в магазин совмещала и покупки,и развлечения.

Как говорят торговые эксперты,всё что нужно -- это новый подход. Как пример такого влияния подхода можно рассмотреть универмаг Selfridges. Эта британская компания преобразила его из "сонного универмага 1970-ых" в универмаг 21-ого века,говорит Венди Либман,президент WSL Strategic Retail. Одно из главных преобразований заключалось в увеличении площади для аренды,что иногда упоминается как витринная бизнес-модель: продавцы сами проектируют свои витрины и поощряются при творческом к тому подходе. "Модель Сэлфриджа,говорит Питер Уильямс,генеральный директор Сэлфриджа,заключается в создании чего-то "нового,интересного и отличного от других",причём речь идёт не только о продукции. Он говорит,что проблема американских универмагов в том,что все они выглядят одинаково. Арнольд Аронсон,консультант по управлению,считает,что Сэфридж может стать образцом для упадочных американских универмагов:"это провоцирует новую волну восхищения и ожидания чего-то нового и действительно обольщает покупателей,совершенствуя нужный товар в нужных объёмах в нужное время." Объединение,владеющее Macy's и Bloomingdale's,появилось для того,чтобы совершенствоваться в нужном направлении. Сорок два магазина будут усовершенствованы с последующим внедрением "перестроечной" стратегии,включающей улучшенные примерочные, сканеры цен,которые всегда под рукой,удобные холлы,интерактивные киоски и магазинные тележки. Задача универмагов заключается в развитии в том секторе,который,по сути,не развивается сам. Но если они смогут при то,как считают многие отраслевые наблюдатели,смогут и выжить. "Универмаг не мёртв,он будет жить.",говорит Роберт Тамилия,преподаватель маркетинга в Университете Квебека. Но он будет далеко не тем "зверем",что был раньше."

ПОКАЗАТЬ ОТВЕТЫ
Другие вопросы по теме Английский язык