Переведите на русский, но без переводчика
Management lessons from Chinese business and philosophy
I love dumplings. But I seldom have dumplings in a restaurant, because my mom's cooking is the best. One day, I happened to take a bite of Dumpling Xi's dish. To my surprise, they had a flavour of going home. Fresh, chewy and unexpected.
In addition to being a dumpling lover, I actually have a full-time job. I am a management consultant, so naturally, I was keen to understand the reasons behind those delicious dumplings. What I didn't expect is that this dumpling triggered my exploration of new ways of management in China. A change that is deeply rooted in ancient Chinese philosophies. But first, let's go back to the dumplings.
Gāo Défú founded Dumpling Xi 17 years ago. Today, the company enjoys 500 stores with 8,000 employees. But it wasn't always the case. Three years ago, the demand for his dumplings was soaring due to consumers' craving for healthy food. But the strong growth of online food delivery services had pulled the consumers away from store visits, causing a huge concern for Gāo. If I were to advise Gāo back then, I would go directly with the classical approach, hiring venture managers, providing training on how to integrate online-offline sales, or having some high potentials fully dedicated to the new job, such as a Chief Digital Officer.
But Gāo did something totally different. He invented a two-hat model. Instead of recruiting new executives, he invited five successful original heads to take on a second role at headquarters. The catch was, they had to do it while still being the frontline managers. Keep in mind that these people had no formal training or related experience in this field. What they did have, though, was natural strengths and a growth mindset.
Объяснение:
Уроки менеджмента из китайского бизнеса и философии. Я люблю пельмени .Но я редко ем пельмени в ресторане, потому что еда моей мамы лучшая. Однажды я случайно откусил блюдо Пеллинг Си. К моему удивлению у них был вкус (тут немного не поняла) .В дополнение к тому, что я люблю клёшки, у меня есть настоящая. Но я не ожидала, что эта пельмень подтолкнула меня к поиску новых управления в Китае.
Изменения, глубоко укоренившиеся в древней китайской философии. Но сначала давайте вернёмся к клецкам. 17 лет назад Гао Дефу основал Dumpling Xi. Сегодня компания имеет 500 магазинов с 8000 сотрудников. Но это не всегда было так. Три года назад спрос на его клецки рос из-за стремления потребителей к здоровой пище.
Но сильный рост онлайн-услуг по доставке еды отвлек потребителей от посещения магазинов, вызвав огромную озабоченность для Гао. Если бы я консультировал Гао тогда, я бы пошел прямо с классическим подходом, нанимая венчурных менеджеров, предоставляя обучение по интеграции онлайн-офлайн продаж, или имея некоторые высокие потенциалы полностью посвящённые новой работе, такие как главный цифровой сотрудник.
Но Гао сделал что-то совершенно другое. Он изобрел модель с двумя шляпами. Вместо того, чтобы нанимать новых руководителей, он пригласил пять успешных оригинальных руководителей взять на себя вторую роль в штаб-квартире. Загвоздка была в том, что они должны были сделать это, пока были ведущими менеджерами. Следует учитывать, что эти люди не имели формальной подготовки или соответствующего опыта в этой области. Тем не менее, у них были естественные сильные стороны и мышление роста.