I. вставьте пропущенные послелоги: 1. it’s not easy to set some children ……. their rooms. 2. they’ll set ……. on their trip tomorrow. 3. let’s set ……. our work at 7 o’clock. 4. the sofa was set ……. for sale yesterday. 4. my school is far from my home so i have to set….. rather early in the morning. 6. in summer they set the table …… and have dinner outside. ii. вставьте следующие слова по смыслу: bargain, fair , inhabitants, tune, handy, out of sight 1. as the………happened once in seven years, the family couldn’t miss it. 2. sam was a ……… boy. he managed to mend the fence. 3. the …….. of this town are friendly and polite. 4. he has lost his money . it wasn’t a good ……… 5. as soon as the car was …… …… we walked home. 6. i would like you to …….. my piano. iii. выберите между словами repair/mend, throw/drop, golden/gold: 1. could you repair/mend my socks? 2. my father can repair/mend even a tv-set. 3. what’s happened to the window? - somebody has thrown/dropped a stone at it. 4. sam dropped/threw the glass and it broke. 5. is this a golden/gold chain? 6. he was looking at gold/golden leaves under the tree. iv. совместите названия с описаниями: 1. the place where tickets are bought a. to applaud 2. a sad or serious play in the theatre b. a stage 3. a funny or light play in the theatre c. a ballet dancer 4. to show that you like a play d. the box-office 5. a very famous and popular actor/actresses e. a tragedy 6. a dancer taking part in a ballet f. a star 7. the place where a play is shown g. a comedy
1. По мере того как случилось один раз в семь лет, семья не могла пропустить.
2. Сэм был мальчик. Ему удалось починить забор.
3. .. этого города доброжелательны и вежливы.
4. Он потерял свои деньги. Это не было хорошо
5. Как только автомобиль был .., мы шли домой.
6. Я хотел бы, чтобы вы .. мой фортепьяно.
III. Выберите между словами ремонт / исправиться, бросить / падение, золотой / золото:
1. Не могли бы вы ремонт / исправить мои носки?
2. Мой отец может отремонтировать / починить даже телевизор.
3. Что случилось с окном? - Кто-то бросил / бросил в нее камень.
4. Сэм упал / бросил стакан и он сломался.
5. Является ли это золотой / золотая цепь?
6. Он смотрел на золото / золотые листья под деревом.
Внутривенно Совместите названия с описаниями:
1. Место, где билеты купили. апплодировать
2. Грустная или серьезное играть в театре б. сцена
3. Смешной или свет играть в театре с. балериной
4. Для того чтобы показать, что вы любите играть д. коробка-офис
5. Очень известный и популярный актер / актрис е. трагедия
6. Танцор принимает участие в балетном ф. звезда
7. Место, где игра показана г. комедия