Hotel services large hotels usually offer their guests different kinds of ser vices. at the laundry they can have theirthings washed and pressed. at the dry cleaner’s they can clean their clothes. at the shoes repair shop they can have their shoes mended and polished. hotel restaurants have a room service department for the guests. room service is the service offood or beverages in guests’ rooms. the room service department works together with the kitchen of the restaurant. hotels are often judged by the standard of the room service they provide. five-star hotels provide room service for at least 18 hours of the day, but more often they pro vide 24-hour service, and that service must at all times be friendly, quick and efficient. the dishes available for service in rooms are listed on a special room service menu. the guests can order. • breakfast from 6 am to 11 am • all day dining from 11 am to 11 pm • a la carte dishes from 7 pm to 10 pm • night owl menu from 11 pm to 6 am most orders to room service are given by telephone. the waiters from the room service bring the dishes that were ordered by the guests on trays and trolleys. they usually knock on the door three times and say loudly, “room service”. when the door is opened the waiter enters the room and greets the guest. the guest tells where to place the tray or trolley with dishes. the waiters usually explain what they have brought, ask to sign the bill, and tell the guest to put trays or trolleys outside their rooms in the passage after they have finished their meals. переведите текст на язык буду за хороший перевод.
В ресторане при отеле существует отдел обслуживания гостей в номерах. Обслуживание номеров - это услуга, с которой можно заказать еду и напитки в номер. Отдел обслуживания номеров сотрудничает с кухней ресторана. Отели часто оценивают в соответствии со стандартом услуги обслуживания номеров, которую они предоставляют. Пятизвездочные отели предлагают обслуживание в номерах не менее 18 часов в сутки, но чаще всего они обслуживают круглосуточно, причем обслуживание всегда должно быть дружелюбным, быстрым и эффективным
Блюда, доступные в рамках услуги обслуживания в номерах, перечислены в их специальном меню. Гости могут заказать:
- завтрак с 6:00 до 11:00;
- ежедневные обеды с 11:00 до 23:00;
- блюда "по выбору" с 19:00 до 22:00;
- меню "ночная сова" с 23:00 до 6:00.
Большинство заказов в номера принимаются по телефону. Официанты из данной службы приносят блюда, которые были заказаны гостями, на подносах и тележках. Они обычно стучат три раза и громко оповещают: "Обслуживание в номерах". Когда дверь отворяют, официант входит в комнату и приветствует посетителя. Гость отеля говорить, где поставить поднос с едой или просит оставить его в тележке. официанты обычно объясняют, что они принесли , предлагают подписать счёт и просят после приёма пищи выставить тележки с подносами за дверь в коридор.