Exercise 1 ( ). Divide the following nouns into two groups: food and drinks/kitchen tools.
Juice, biscuit, spoon, banana, rolling pin, grater, sugar basin, pie, bread, plate, whisk, knife, sandwich, cheese, glass, teapot, cup, rice, apron, oven mittens.
Примечание:
Read all the words carefully and think which group they belong to. If there are words you don’t understand, use a dictionary. Внимательно прочитайте все слова и подумайте, к какой группе они относятся. Если есть слова, значение которых не совсем ясно, обратитесь к словарю.
You can do this task in several ways: you can draw a table and distribute the words between two columns, you can do it on your computer, or you can write down the name of each category and then the words which refer to it. Вы можете выполнить задание несколькими : можно нарисовать таблицу и распределить слова по двум колонкам, можно выполнить задание на компьютере, а можно записать название каждой категории, а затем слова, которые к ней относятся.
For this task you can get 10 points, 0.5 points for each correct answer. За это задание вы можете получить по 0, за каждый правильный ответ.
Exercise 2 ( ).
(Как выполнять Speaking tasks – устные задания по английскому языку)
Speak about your food preferences. Record your answer (audio or video). Speak at least for 1 minute. Make full sentences using the Present Perfect/Perfect Continuous tense, the modal verb “Should”, and Vocabulary on the topic “Food and drinks”/“Kitchen tools”, etc. Provide the transcript to support your answer.
Для получения максимального за задание вам необходимо предоставить письменный или печатный текст вашего устного ответа (transcript). Устное задание без текста ответа будет оценено в половину от максимально возможного (при условии отсутствия ошибок). За письменный текст (transcript) без устного ответа зачтены не будут, так как, в первую очередь, в данном задании оценивается навык говорения (Speaking).
The following questions will help you. It’s not necessary to answer all of them, just use them to think about what you will say and the language you will need.
What is the most unusual thing you have ever tried?
What is your favourite home-made dish?
How long have you/ has your mother/father/sister/brother been cooking it?
What ingredients/kitchen tools do you need to make this dish?
How is it cooked? (Use “should” to give advice on how to prepare the dish)
Примечание: