Choose the correct answer. Only one answer is correct.
I can clearly remember the first time I __1__ Mr. Andrews, my old
headmaster, __2__ __3__. During the war, I had been __4__ school in
the north of England but my family had just returned to London. __5__ for
children to go to and my father had to go from __6__ asking them __7__
__8__ pupil. I used to go with him but he had __9__ hard time trying to
persuade people __10__ him that I seldom had to do __11__. We had
been to all the schools __12__ we lived, but __13__ my father argued,
the more impossible it became. In the end, we went to a school __14__
from home. The headmaster __15__ for at least an hour. While we were
waiting, I looked round that the __16__, __17__ was one of those old
Victorian structures, completely __18__ but still standing. I could hear
the boys playing in the playground outside. When the headmaster’s
secretary finally let us __19__ his office, Mr. Andrews spoke to me first .
“Why do you want to come here?” he said. I had been thinking __20__
something about studying but I couldn’t help __21__ the boys outside.
“I don’t know __22__ in London,” I said.” I’d like __23__ with the other
boys. I read a lot of books, too” I added. “All right,” Mr. Andrews said.
“We have one place free, __24__”
My two years at that school were among the __25__ of my life.
1. A) met B) knew C) found D) discovered
2. A) even B) nevertheless C) although D) in spite
3. A) it’s now since over 20 years
B) it’s over 20 years ago now
C) it’s since more than 20 years now
D) it makes more than 20 years now
4. A) in the B) in C) at D) at the
5. A) There were not enough schools left
B) There were not still enough schools
C) There didn’t stay enough schools
D) Not enough schools rested
6. A) one to another B) each to other
C) one to other D) the ones to the others
7. A) that they took me B) for taking me
C) for to take me D) to take me
8. A) as B) as a C) like D) like a
9. A) such B) such a C) so D) a so
10. A) just for seeing B) just for to see
C) even seeing D) even to see
11. A) no test B) one test
C) any test D) some test
12. A) near where B) near
C) near to D) near the place there
13. A) the most B) the more
C) how much D) for how much
14. A) at five miles B) five miles long
C) about five miles away D) about five miles far
15. A) kept us to wait B) kept us waiting
C) made us to waiting D) made us waiting
16. A) building of the school B) building school
C) school’s building D) school building
17. A) which B) that C) what D) it
18. A) of the old time B) outside its time
C) past its date D) out of date
19. A) to enter B) to pass in C) to come into D) into
20. A) of saying B) to say C) of telling D) to tell
21. A) to remember B) remembering
C) to remind D) reminding
22. A) no one B) none C) someone D) anyone
23. A) that I played B) the play C) to play D) playing
24. A) in truth B) it’s the truth C) in fact D) it’s fact
25. A) happier B) happiest C) more happy D) most happy
2. C) although - Несмотря на то, что мы проживали в разных местах, я все равно помнил г-на Андрюса.
3. B) it’s over 20 years ago now - Это было более 20 лет назад.
4. B) in - Я учился в школе на севере Англии.
5. A) There were not enough schools left - В Лондоне не осталось достаточно школ.
6. C) one to other - Мой отец ходил, обращаясь ко всем им, чтобы спросить, принимали ли они учеников.
7. D) to take me - Он просил их взять меня в качестве ученика.
8. C) like - Он просил их взять меня как ученика.
9. A) such - У него были трудности с попыткой уговорить людей.
10. B) just for to see - Ему было трудно убедить людей, чтобы они увидели меня.
11. A) no test - Он так сильно старался убедить людей, что мне никогда не приходилось сдавать тесты.
12. A) near where - Мы были почти у всех школ, где мы жили.
13. B) the more - Чем больше отец спорил, тем более невозможной становилась ситуация.
14. C) about five miles away - В конце концов мы пошли в школу, которая находилась около пяти миль от нас.
15. B) kept us waiting - Мы ждали г-на Андрюса в его кабинете.
16. D) school building - Я оглядел здание школы, которое было типичной структурой викторианского стиля.
17. C) what - Я мог слышать, как мальчики играют на улице.
18. D) out of date - Здание школы было старым, но все еще стояло.
19. A) to enter - Когда секретарша директора, наконец, пустила нас в его кабинет.
20. B) to say - Я задумывался над словами о том, как я хочу учиться, но не мог не думать о мальчиках на улице.
21. B) remembering - «Я не знаю никого в Лондоне», - сказал я. Я хотел бы подружиться с другими мальчиками. Я также много читаю». Действительно, - сказал г-н Андрюс. «У нас есть одно свободное место».
22. D) anyone - В Лондоне у меня не было никого.
23. C) to play - Я хотел бы играть с другими мальчиками.
24. A) in truth - У нас есть одно место свободное, вот правда.
25. B) happiest - Мои два года в этой школе были одними из самых счастливых в моей жизни.