2 вариант ГРАММАТИКА

№ 1. Сгруппируйте данные слова по типу ударного слога:
1) case; 2) turn; 3) she; 4) here; 5) cry; 6) her; 7) cup; 8) more; 9) fork; 10) get

№ 2. Образуйте, если возможно, множественное число данных существительных:
1) a mouse; 2) a box; 3) a map; 4) time; 5) an ox; 6) a lady; 7) milk

№ 3. Переведите на русский язык, обращая внимание на притяжательный падеж имён существительных:
1) a doctor’s house; 2) the children’s toys; 3) Max’ son; 4) the engineers’ tables

№ 4. Замените выделенные слова личными местоимениями:
1) The boy is small. 2) My parents are in the garden. 3) The mouse is white.
4) Look at the policeman! 5) We like to walk with the grandmother.

№ 5. Подставьте в каждую пару предложений нужные притяжательные местоимения:
1) I am a student. It is … college. 2) The children are in the park. These are … toys. 3) We like animals. This dog is ….

№ 6. Переведите на русский язык:
1) Those balls are old. 2) This flower is in the kitchen. 3) We open the box ourselves.
4) I do my homework myself.

№ 7. Перечертите таблицу, впишите недостающие формы данных прилагательных:
Положительная степень Сравнительная степень Превосходная степень
shorter
bad
fat
the most beautiful

№ 8. Подставьте в предложения прилагательные, данные в скобках, в нужной форме.
1) My tea is … (hot) 2) Is this car as … as mine? (modern) 3) The daughter is … of all in her group. (small) 4) The sweater is … than the jacket. (short)

№ 9. Подставьте в предложения глаголы to be или to have в нужной форме:
1) She … not busy last Monday. (to be) 2) We … 2 cats. (to have) 3) The children … not … their music lesson tomorrow. (to have) 4) He … a driver. (to be)

КОНТРОЛЬ ПОНИМАНИЯ ТЕКСТА
2 вариант

№ 13. Прочтите текст, пользуясь словарём.
A Kitten Found its Way Home
1) For some years I lived in London and had a small room in the house of Mrs. Brown. She had two daughters; they were school¬girls. In summer the woman usually sent the girls to their grandmother. She lived on a farm a hundred kilometres from London.
2) There was a cat in Mrs. Brown's house. This cat had a kitten. Mrs. Brown decided to send the cat and its kitten to the country too. She put the cat and the kitten into a basket and the girls left London by the morning train.
3) Two days later, Mrs. Brown got a letter from her mother. The old lady wrote that the girls were on the farm, the cat was there too, but the kitten ran away.
4) After two months a dirty kitten ran into Mrs. Brown's house. Mrs. Brown tried to catch it. But the kitten ran under the cupboard. Then Mrs. Brown called it by the kitten's name and the poor cat came out and went up to her.
5) Mrs. Brown brought the kitten into my room and showed it to me. We decided that it was her kitten, but it was very dirty and thin. How did the kitten run a hundred kilometres and find its way in the streets of London? We did not understand it.

№ 14. Напишите номера абзацев, где можно найти ответы на следующие вопросы:
1) How long was the kitten finding its way home?
2) Who wrote a letter to Mrs. Brown?
3) Where was the farm of Mrs. Brown‘s mother?

№ 15. Выпишите номера предложений, соответствующих содержанию текста «A Kitten Found its Way Home»
1) The big cat stayed at the farm.
2) Mister Brown sent the girls to their grandmother.
3) The family of Mrs. Brown lived in Glasgo.
4) The women showed the poor kitten to the author.
5) The girls took the basket with their cat and its young to the grandmother.

№ 16. Заполните пропуски согласно прочитанному тексту.
1) Two months lather a … kitten ran into Mrs. Brown's house.
2) Many … ago I lived in … in the house of Mrs. Brown.
3) The daughters left London by….
4) The dirty kitten ran under ….
5) The girls studied at ….

IvanBur2006 IvanBur2006    2   16.12.2020 03:43    55

Ответы
№ 1. Данные слова можно сгруппировать по типу ударного слога следующим образом:

Ударение на первом слоге: case, cup, fork, get.
Ударение на втором слоге: turn, her, more.
Ударение на третьем слоге: here, cry.
Ударение на четвёртом слоге: she.

№ 2. Множественное число данных существительных образуется следующим образом:

a mouse - mice,
a box - boxes,
a map - maps,
time - times,
an ox - oxen,
a lady - ladies,
milk - milk (существительное не меняет форму во множественном числе).

№ 3. Перевод на русский язык, обращая внимание на притяжательный падеж имён существительных:

a doctor's house - дом доктора,
the children's toys - игрушки детей,
Max's son - сын Макса,
the engineers' tables - столы инженеров.

№ 4. Замена выделенных слов личными местоимениями:

The boy is small - He is small.
My parents are in the garden - They are in the garden.
The mouse is white - It is white.
Look at the policeman! - Look at him!
We like to walk with the grandmother - We like to walk with her.

№ 5. Подстановка притяжательных местоимений:

I am a student. It is my college.
The children are in the park. These are their toys.
We like animals. This dog is ours.

№ 6. Перевод на русский язык:

Those balls are old - Те мячи старые.
This flower is in the kitchen - Этот цветок в кухне.
We open the box ourselves - Мы открываем коробку сами.
I do my homework myself - Я делаю домашнее задание сам.

№ 7. Перечеркните таблицу, впишите недостающие формы данных прилагательных:

Положительная степень Сравнительная степень Превосходная степень
short shorter the shortest
bad worse the worst
fat fatter the fattest
the most beautiful

№ 8. Подстановка прилагательных в нужной форме:

My tea is hot.
Is this car as modern as mine?
The daughter is the smallest of all in her group.
The sweater is shorter than the jacket.

№ 9. Подстановка глаголов to be или to have в нужной форме:

She was not busy last Monday.
We have 2 cats.
The children will not have their music lesson tomorrow.
He is a driver.

КОНТРОЛЬ ПОНИМАНИЯ ТЕКСТА

№ 13. Ответы на следующие вопросы можно найти в следующих номерах абзацев:

1) Ответ на вопрос "How long was the kitten finding its way home?" можно найти в абзаце 5. Там сказано: "How did the kitten run a hundred kilometres and find its way in the streets of London? We did not understand it."

2) Ответ на вопрос "Who wrote a letter to Mrs. Brown?" можно найти в абзаце 3. Там сказано: "Two days later, Mrs. Brown got a letter from her mother."

3) Ответ на вопрос "Where was the farm of Mrs. Brown's mother?" можно найти в абзаце 1. Там сказано: "In summer the woman usually sent the girls to their grandmother. She lived on a farm a hundred kilometres from London."

№ 14. Номера абзацев, где можно найти ответы на следующие вопросы:

1) Ответ на вопрос "How long was the kitten finding its way home?" можно найти в абзаце 5.

2) Ответ на вопрос "Who wrote a letter to Mrs. Brown?" можно найти в абзаце 3.

3) Ответ на вопрос "Where was the farm of Mrs. Brown's mother?" не указан в тексте.

№ 15. Номера предложений, соответствующих содержанию текста "A Kitten Found its Way Home":

1) Предложение "The big cat stayed at the farm" не соответствует содержанию текста.
2) Предложение "Mister Brown sent the girls to their grandmother" не соответствует содержанию текста.
3) Предложение "The family of Mrs. Brown lived in Glasgo" не соответствует содержанию текста.
4) Предложение "The women showed the poor kitten to the author" соответствует содержанию текста.
5) Предложение "The girls took the basket with their cat and its young to the grandmother" не соответствует содержанию текста.

№ 16. Заполнение пропусков согласно прочитанному тексту:

1) Two months later a dirty kitten ran into Mrs. Brown's house.
2) Many years ago I lived in London in the house of Mrs. Brown.
3) The daughters left London by the morning train.
4) The dirty kitten ran under the cupboard.
5) The girls studied at school. - Данный ответ не указан в тексте.
ПОКАЗАТЬ ОТВЕТЫ
Другие вопросы по теме Английский язык