2. Choose the right word.
Caroline carried the box under her (arm/hand). 2. He (mumbled/mur
mured) something about the letter but what he said I couldn't hear. 3. Albert's
invitation didn't sound (cheerful/cheerfully) 4. I pushed/pulled) the button of
the doorbell but couldn't hear the sound of the bell. 5. Can you make yourself
(all asleep/go to sleep)? 6. Did you listen to the (last/latest news? 7. Who is
(older/elder), you or your sister?
3. Open the brackets to make the story complete.
The Work That Made Defoe Famous
In 1718 Defoe (1. be) nearly sixty years old. He (2. live) a full and interest
ing life by that time. He (3. be) to many countries, (4. try) many professions,
(5. write) many books. That year London (6. discuss) Alexander Selkirk, a sailor,
who (7. spend) more than four years on a desert Island off the coast of Chili. He
(8 live) alone on that island all those years and managed not only (9. stay)
alive, but also (10. make) himself fairly comfortable. At last he (11. rescue) by
the sailors of a ship that (12. arrive) at that island for water. When Alexander
Selkirk (13. return to London he (14. speak) much about what (15. happen to
him. Some of his stories (16. publish). (17. read), and soon (18. forget). A few years
later practically nobody (19. remember) what Alexander Selkirk
about or who he (21. be).
But Defoe (22. not forget). He (23. turn) to writing a story of a shipwrecked
man. He (24. choose) an island in a different part of the world for his story and
(25. create) an imaginary character - Robinson Crusoe. With his skill of a jour.
nalist he made his story (26. seem) absolutely true. The book was a great suc.
cess.
Nowadays there is hardly a person who (27. not, hear) of Robinson Crusoe,
while the true story of Selkirk (28. not, be) known to many people.
4. Put in articles where necessary.
A. I. Shall I pass you ... salt? 2. Is that ... book you bought yesterday?
3. Why is Andrew in such ... hurry? 4. In ... village where I live there are no cin-
emas. 5... weather is fine today. ... sky is blue and ... sun is shining brightly.
6. Look! Ann is wearing ... new dress. It's not new. It's ... old dress her aunt
gave her. 7. ... kangaroo is ... typical Australian animal. 8. - Do you often listen
to... radio? -No, I usually watch ... telly. 9. Have you ever told... lie? 10. What
- pity! She has never been to the Bolshoi Theatre
B. I. Amanda is ... nurse. She works in ... hospital. ... hospital where she
works is situated near church. 2. Uncle John has ... weak heart. Yesterday he
was taken to ... hospital. - How many ... hospitals are there in your town?
There is only one. What's ... nearest way to hospital? 3. When does Nina
start for ... school? -- At half past seven. ... school is rather far and she walks
there. 4. I know that Victoria's elder brother has been in ... prison for nearly
Iwo years. 5. Be quiet. Walter is in ... bed. He has been working all day and is
tired. I want him to go to sleep as soon as possible. 6. My little cat is on ... bed,
but Mummy doesn't let him be there. 7. There is ... beautiful old church near our
house church is made of marble. There is a small graveyard around ...
church. 8. Where is Jennifer? She is at ... university. 9. What are you go-
ing to do after school? - I would like to go to ... university
- Обоснование: По контексту предложения, "arm" лучше подходит для описания того, как Кэролайн держит коробку.
2. He mumbled something about the letter but what he said I couldn't hear.
- Обоснование: По контексту предложения, "mumbled" означает тихое, неразборчивое произнесение слов.
3. Albert's invitation didn't sound cheerful.
- Обоснование: Звучание приглашения не было жизнерадостным или веселым.
4. I pushed the button of the doorbell but couldn't hear the sound of the bell.
- Обоснование: Если позвонить на дверь, ожидается услышать звук звонка, поэтому вы должны нажать кнопку (push) дверного звонка.
5. Can you make yourself go to sleep?
- Обоснование: Подразумевается, что вы выполняете действие самостоятельно, чтобы заснуть.
6. Did you listen to the latest news?
- Обоснование: Здесь мы спрашиваем, слушали ли вы самые последние новости.
7. Who is older, you or your sister?
- Обоснование: Вопрос задается о возрасте, поэтому нужно использовать слово "older".
3. Open the brackets to make the story complete.
- Обоснование: Для завершения истории мы должны использовать формы глаголов в прошедшем времени.
A. I. Shall I pass you the salt?
- Обоснование: Здесь нам нужна форма "the salt", так как речь идет о конкретной соли.
2. Is that the book you bought yesterday?
- Обоснование: Речь идет о конкретной книге, которую вы купили вчера.
3. Why is Andrew in such a hurry?
- Обоснование: Используется употребление артикля "such" перед словом "hurry", чтобы указать на интенсивность спешки.
4. In the village where I live there are no cinemas.
- Обоснование: Здесь речь идет о конкретной деревне, поэтому используется артикль "the".
5. The weather is fine today. The sky is blue and the sun is shining brightly.
- Обоснование: Употребление артикля "the" перед словами "sky" и "sun" указывает на конкретность этих объектов.
6. Look! Ann is wearing a new dress.
- Обоснование: Мы говорим о новом платье, которое раньше не было упомянуто, поэтому используется неопределенный артикль "a".
7. The kangaroo is a typical Australian animal.
- Обоснование: Кенгуру - это особый вид животного, поэтому используется неопределенный артикль "a".
8. - Do you often listen to the radio?
- No, I usually watch the TV.
- Обоснование: Здесь используется определенный артикль "the", так как речь идет о конкретных средствах массовой информации.
9. Have you ever told a lie?
- Обоснование: В данном случае речь идет о какой-то лжи, которая не была упомянута ранее, поэтому используется неопределенный артикль "a".
10. What a pity! She has never been to the Bolshoi Theatre.
- Обоснование: "Pity" является существительным и перед ним нужно использовать артикль "a".
B. I. Amanda is a nurse. She works in a hospital.
- Обоснование: Мы говорим о профессии, поэтому используется неопределенный артикль "a".
2. Uncle John has a weak heart. Yesterday he was taken to the hospital.
- Обоснование: Речь идет о слабом сердце как о конкретном заболевании, а также о конкретной больнице, поэтому используется определенный артикль "the".
3. When does Nina start for school? - At half past seven.
- The school is rather far and she walks there.
- Обоснование: Используется артикль "the" перед словом "school", так как речь идет о конкретной школе.
4. I know that Victoria's elder brother has been in prison for nearly two years.
- Обоснование: Здесь речь идет о конкретной тюрьме, поэтому используется определенный артикль "the".
5. Be quiet. Walter is in bed. He has been working all day and is tired.
- Обоснование: Мы говорим о кровати, на которой находится Уолтер, поэтому используется артикль "the" перед словом "bed".
6. My little cat is on the bed, but Mummy doesn't let him be there.
- Обоснование: Здесь речь идет о конкретной кровати и использование артикля "the" указывает на ее конкретность.
7. There is a beautiful old church near our house. The church is made of marble.
- Обоснование: Здесь речь идет о конкретной церкви, поэтому используются определенный артикль "the" перед словом "church".
8. Where is Jennifer? She is at the university.
- Обоснование: Речь идет о конкретном университете, поэтому используется определенный артикль "the".
9. What are you going to do after school? - I would like to go to university.
- Обоснование: Здесь речь идет о конкретном университете, поэтому используется определенный артикль "the".