1.She wants to bring him up about his promise.
2.That well-known classic brought out some books last year though had have serious obstacles (препятствия) on his own way.
3.Tim’s job brings him along a good salary.
4.The Browns have brought up a kind and clever girl.
5.Our government are going to bring out a lot of changes.
II. Fill in the gaps with the correct preposition
1.It was at the end of the lesson
2.He is going to leave …the beginning of the party.
3.We are … the charge of our children
4.He couldn’t live …pressure any more.
5.They had arrived …the time he got there.
III.Put the verbs in brackets into the Past Simple, Past Continuous, Past Perfect or Past Perfect Continuous.
1.Sue (fall asleep) when I came to visit her.
2.When they arrived home in the morning, we found out that somebody (be) in the house.
3.We didn’t see Jane at the party, because when we got there she (already/be) out.
4.By the time mum came home her brother (not do) his homework.
5.I (not/win) the Young Inventor of the Year Award last year, but he’s sure he will this year.
6.We (play) tennis for half an hour when it started to rain.
7.How long they (study) French before they visited France?
8.Tim (play) football while his father (watch) TV.
9.He was very tired because he (work) hard all day.
10.Claire (come) home, (change) her cloths and (clean) the house.
III. Read the text, write out the predicates (сказуемые), indicate the verb tenses (указать, в каком они времени)
One beautiful afternoon four friends strolled happily among the tall trees, telling stories about treasures that people had hidden in the forest. As they were walking, one of the boys saw that there was a hole in the ground. The boys started to dig, so that they could climb in and have a look. By this time it was getting dark and they didn’t have a torch, so they decided to come back next day.
They returned to the woods before school and was amazed to see the walls covered with colorful pictures of animals. The friends ran quickly to school and told their teacher all about their fantastic discovery. She called an expert who went immediately to examine the paintings.
Later that day, their teacher asked the boys to stay behind after school. They thought that they had done something wrong. The expert had confirmed that the boys were the first modern people to lay eyes upon the famous Lascaux paintings. They felt really proud.
Заполните «около, внутрь, назад, вперед, вверх». Переведите предложения на русский язык.
1. Она хочет рассказать ему о своем обещании.
2. Этот известный классик в году выпустил несколько книг, хотя на своем пути имел серьезные препятствия (препятствия).
3. Работа Тима приносит ему хорошую зарплату.
4. Брауны вырастили добрую и умную девушку.
5. В нашем правительстве будет много изменений.
II. Заполните пробелы правильным предлогом
1. Это было в конце урока
2. Он собирается уйти… начало вечеринки.
3. Мы ... ответственность за наших детей
4. Он не мог больше жить… давление.
5. Они прибыли… в то время, когда он приехал.
III. Поместите глаголы в скобки в Past Simple, Past Continuous, Past Perfect или Past Perfect Continuous.
1. Сью (засыпает), когда я пришел к ней в гости.
2. Когда они пришли домой утром, мы обнаружили, что в доме кто-то есть.
3. Мы не видели Джейн на вечеринке, потому что, когда мы приехали, она (уже / уже) ушла.
4. К тому времени, как мама пришла домой, ее брат (не делал) свою домашнюю работу.
5. В году я (не выиграл) награду «Молодой изобретатель года», но он уверен, что выиграет в этом году.
6. Мы (играем) в теннис полчаса, когда пошел дождь.
7. Как долго они (изучают) французский язык до приезда во Францию?
8. Тим (играет) в футбол, а его отец (смотрит) телевизор.
9. Он очень устал, потому что (работал) весь день тяжело.
10. Клер (приди) домой, (смени) свою одежду и (убери) дом.
III. Прочтите текст, выпишите сказуемые (сказуемые), укажите времена глаголов (указать, в каком они времени)
Однажды прекрасным днем четверо друзей счастливо прогуливались среди высоких деревьев, рассказывая истории о сокровищах, которые люди спрятали в лесу. Пока они шли, один из мальчиков увидел дыру в земле. Мальчики начали копать, чтобы можно было залезть и посмотреть. К этому времени темнело, а факела у них не было, поэтому они решили вернуться на следующий день.
Они вернулись в лес перед школой и были поражены, увидев стены, покрытые красочными изображениями животных. Друзья быстро побежали в школу и рассказали учителю о своем фантастическом открытии. Она вызвала эксперта, который немедленно отправился осматривать картины.
Позже в тот же день их учитель попросила мальчиков остаться после школы. Они думали, что сделали что-то не так. Эксперт подтвердил, что мальчики были первыми современными людьми, которые увидели знаменитые картины Ласко. Они действительно гордились собой.
Объяснение: